تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 82744
زیست آنلاین: در گزارش روز گذشته دولت آمده است با وجود استقرار ارتش برای مبارزه با جنگل زدایی در منطقه، جنگل زدایی در جنگل های بارانی آمازون در برزیل در ماه می و برای سیزدهمین ماه متوالی افزایش یافته است.
به گزارش زیست آنلاین، براساس داده های اولیه ماهواره ای آژانس تحقیق فضایی INPE، تخریب در بخش برزیل آمازون در ماه می 12 درصد افزایش یافته است.

از ژانویه تا می، جنگل زدایی در مقایسه با سال گذشته 34 درصد افزایش یافته و به 2،032 کیلومتر مربع (مساحتی بیش از دو برابر شهر نیویورک) رسیده است.

بولسونارو، ریس جمهور برزیل که سابقا یک نظامی بوده است، در ماه می ارتش را به منظور محافظت از آمازون  به این منطقه اعزام کرد. وی در ماه آگوست سال گذشته نیز همزمان با افزایش اعتراضات بین المللی به آتش سوزی جنگل آمازون در این کشور، نیروهای مسلح را به منطقه فرستاده بود.

یکی از فعالان محیط زیست می گوید: با وجود حضور ارتش در منطقه، جنگل زدایی افزایش پیدا کرده است. به نظر می آید این الگوی مناسبی برای کاهش جنگل زدایی نیست. وی گفت به جای عملیات نظامی یک طرفه، دولت باید برنامه های بلند مدت و دائمی را برای محافظت از آمازون با استفاده از آژانس های زیست محیطی تقویت کند. اما رئیس جمهور به شدت به تضعیف آن ها کمک می کند.

ماه گذشته داده های نقشه برداری ماهواره ای نشان داد 99 درصد از جنگل زدایی در برزیل در سال 2019 غیرقانونی بوده است.

دانشمندان، محفاظت از آمازون، بزرگترین جنگل بارانی جهان را برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی ضروری می دانند زیرا این جنگل، مقادیر زیادی دی اکسید کربن کره را جذب می کند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdceef8v.jh8wei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما