تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 82737
زیست آنلاین: وزیر محیط زیست استرالیا، پیشنهاد ساخت مزرعه بادی به ارزش 100 میلیون دلا در مرکز کوئینزلند را به این دلیل که باعث نابودی جنگل های قدیمی می شد، رد کرد.
مخالفت با ساخت مزرعه بادی در استرالیا برای حفظ زیستگاه گونه های در معرض خطر
به گزارش زیست آنلاین، وزیر محیط زیست استرالیا، سوسن لی، پیشنهاد ساخت مزرعه بادی به ارزش 100 میلیون دلا در مرکز کوئینزلند را به این دلیل که باعث نابودی جنگل های قدیمی که برای گونه های آسیب پذیر و در معرض خطر از جمله کوآلا و بادپر بزرگ با اهمیت هستند می شود را رد کرد .

لی اعلام کرد ساخت مزرعه بادی Lotus Creek، واقع در 200 کیلومتری شمال غربی Rockhampton، طبق قوانین محیط زیست این کشور مشخصا قابل قبول نیست، زیرا بخشی از سایت پروژه، زیستگاه گونه هایی است که در دیگر نقاط کشور به دلیل آتش سوزی فاجعه بار تابستان آسیب دیده اند.

لی گفت: تعداد و تراکم گونه های مورد تهدید در منطقه و ارزش احتمالی آینده منطقه به عنوان پناهگاه برای آنها، به این معنی است که این زیستگاه از کیفیت بی نظیری برخوردار است.

بنیاد Australian Conservation، با استقبال از این تصمیم اعلام کرد هیچ پروژه تجاری نباید تنوع زیستی را به خطر بندازد.

طرح مزرعه بادی Lotus Creek، نصب 81 توربین بادی در بیش از 48 هزار هکتار بین Rockhampton و Mackay بود. این منطقه شامل 632 هکتار زیستگاه کوآلا، 340 هکتار زیستگاه بادپر بزرگ و 150 هکتار زیستگاه یک گونه کبوتر آسیب پذیر است.

سال گذشته بیش از 240 دانشمند و متخصص حوزه محیط زیست از نخست وزیر این کشور، اسکات موریسون خواستند اقدامات جدی تری برای حفظ محیط زسیت انجام دهد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcguu97.ak9xw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما