تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 82723
زیست آنلاین: اواخر هفته گذشته ترامپ دستورالعملی را امضا کرد که طبق آن الزامات مجموعه قوانین زیست محیطی لغو می شود. اقدامی که دولت می گوید باعث می گردد که اقتصاد این کشور در میان رکود کرونا تقویت شود.
دستور ترامپ برای لغو بررسی زیست محیطی پروژه های بزرگ ایالات متحده
به گزارش زیست آنلاین، این دستورالعمل جدید، با استفاده از مجوزهای اضطراری برای دور زدن مقررات زیست محیطی و تحت نظارت چندین آژانس فدرال، اجرای پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های انرژی را سرعت می بخشد.

در مراسم امضای این دستور العمل ترامپ گفت: "من از ابتدای دولت خود، روی اصلاح و کارآمد کردن یک سیستم نظارتی منسوخ که اقتصاد ما را با اسناد و مدارک زائد و تأخیرهای پرهزینه عقب نگه داشته است، متمرکز شده ام. لزوم پیشبرد این هدف در بحران اقتصادی فعلی، بیش از پیش است."

این دستور العمل، الزامات در تعدادی از قوانین شاخص محیط زیست این کشور، از جمله قانون گونه های در معرض خطر، قانون آب پاک و قانون سیاست ملی محیط زیست (NEPA) را که به بررسی دقیق زیست محیطی قبل از ساخت زیرساخت هایی مانند بزرگراه ها یا خطوط لوله می پرداخت، نادیده می گیرد.

کریستی گولدفیوز، مشاور زیست محیطی دولت اوباما می گوید: "دولت ترامپ در حال از بین بردن موانعی است که در اصل برای محافظت از جوامعی که بیشتر از تأثیرات بهداشتی ناشی از آلودگی هوا و آب رنج می برند، تعبیه شده اند. آنها در تلاشند تا توجهات را از بحران بی عدالتی های نژادی که در سراسر کشور وجود دارد منحرف کنند."

اکنون آژانس ها 30 روز فرصت دارند تا گزارش دهند كه كدام پروژه ها طبق این دستورالعمل تسریع می شوند، اما این فهرست نباید بصورت عمومی منتشر شود.

این دستور العمل مورد انتقاد شدید اعضای دموکرات کنگره نیز قرار گرفته است.

گروه های زیست محیطی اعلام کرده اند که برای جلوگیری از این دستور العمل، اقدامات قانونی انجام خواهند داد.

منبع: thehill

https://zistonline.com/vdcbfzbw.rhb55piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما