تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 82722
زیست آنلاین: پنل های خورشیدی دو طرفه که از هر دو طرف نور خورشید را دریافت کرده و موقعیت خورشید را دنبال می کنند، نسبت به سیستم های استاندارد ۳۵ درصد تولید بیشتری دارند.
پنل های  خورشیدی دو طرفه باعث افزایش بهره وری می شوند
به گزارش زیست آنلاین، بیشتر پنل های خورشیدی نصب شده در جهان بدون داشتن قابلیت انطباق با موقعیت خورشید در آسمان، در یک موقعیت ثابت قرار دارند. از این رو، اخیرا تحقیقات به جای بررسی چگونگی افزایش تولید از روش های دیگر، بر نحوه بهینه سازی این سیستم ها  متمرکز شده اند.

دانشمندان پژوهشگاه انرژی خورشیدی سنگاپور (SERIS) در حال مطالعه بر روی صفحات خورشیدی هستند که قادرند نور خورشید را از دو طرف به انرژی تبدیل کنند.

وجهی از پنل که به سمت خورشید قرار ندارد نیز می تواند از نوری که از زمین منعکس می شود برای تولید برق استفاده کند.

آنها همچنین به دنبال فناوری دیگری بودند كه از اطلاعات جهانی هواشناسی ناسا برای زاویه پنل هااستفاده کند، تا با قرار گرفتن در بهترین موقعیت بیشترین تابش خورشید را در طول روز دریافت کنند.

محققان با ترکیب اطلاعات پنل های دو طرفه و فناوری ردیابی خورشیدی دریافتند که تولید انرژی می تواند 35 درصد افزایش یابد. علاوه بر افزایش تولید، هزینه تولید برق نیز می تواند به طور متوسط 16 درصد کاهش یابد.

تکلیف صفحات خورشیدی قدیمی چه می شود؟ تعویض میلیون ها سیستم خورشیدی موجود می تواند عواقب ناخواسته ای برای محیط زیست داشته باشد. پس دور انداختن صفحات خورشیدی، آنها مواد شیمیایی خطرناکی آزاد می کنند. همچنین قسمت های جذابی در صفحات خرشیدی وجود ندارد که باعث ترغیب به بازیافت این صفحات شود.

موسسه تحقیقات انرژی الکتریکی، در سال 2016 اعلام کرد در حال حاضر و تا زمانی که فناوری های بازیافت موثر بوجود نیاید، انباشت طولانی مدت پنل های خورشیدی قدیمی احتمالاً بهترین گزینه برای مقابله با این نوع پسماند است.

منبع: euronews

https://zistonline.com/vdcau0na.49nuu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما