تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 82706
زیست آنلاین: امروزه بالغ بر 12 میلیون نفر در سراسر جهان در صنایع زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی شاغل هستند. با این حال، برای نگه داشتن ميزان افزايش گرمایش جهانی در زیر 2 درجه سانتیگراد، يکي از اهداف توافق‌نامه اقلیمی پاریس، مصرف هر سه نوع سوخت فسیلی فوق باید به طرز چشمگیری کاهش یافته و با منابع انرژی با ردپاي کربن پايين جایگزین شوند. با وجود اينکه این کار از نظر فنی امکان‌پذیر است، اما اينکه بتوان آن را به سرعت انجام داد یک پرسش سیاسی مهم است.
افزایش مشاغل بخش انرژی با تثبیت روند گرمایش جهانی
به گزارش زیست آنلاین، یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر حمایت سیاسی از سیاست‌های اقلیمی‌، به ویژه در کشورهای تولیدکننده سوخت‌های فسیلی، تأثیر آنها بر مشاغل مرتبط با سوخت‌هاي فسیلی است. اما مي‌توان ادعا کرد و نشان داد که سیاست‌های سخت‌گیرانه اقلیمی مطابق با نگه‌داشتن گرمایش جهاني در دمای کمتر از 2 درجه سانتیگراد باعث افزایش مشاغل بخش انرژی در سطح جهان از 18 میلیون به 26 میلیون در سال 2050 خواهد شد. علاوه بر این، در حالی که مشاغل سوخت فسیلی، به ویژه مشاغل مرتبط با استخراج اين منابع، به سرعت کاهش می‌یابد، اما این کاهش بیشتر از طريق توسعه مشاغل در حوزه انرژي خورشیدی و بادی جبران می‌شود. بخش عمده (8.7 میلیون شغل در سال 2050) از افزايش مشاغل مرتبط با حوزه انرژي خورشیدی و بادی می‌تواند در مشاغل تولیدی (کارخانه‌هاي توليد تکنولوژي‌ها و محصولات فني توليد انرژي خورشيدي و بادي)  اتفاق افتد که به جغرافيا و مکان خاصي محدود نمي‌شوند و می‌تواند منجر به رقابت مناسب بین کشورها برای جذب این مشاغل شود. به صورت منطقه‌ای، خاورمیانه و شمال آفریقا و ایالات‌متحده می‌توانند با گسترش انرژی‌هاي تجدید پذیر شاهد افزایش قابل‌توجهی در مشاغل انرژی، به طور کلي، باشند.

لذا ‌به منظور گفت ‌و گو پيرامون اين موضوع و فراهم کردن دانش و بینش در مورد چگونگی تبدیل اهداف بلندمدت اقلیمی به اقدامات سياستي کوتاه‌مدت و اينکه چگونه کشورها و بخشها می توانند برای اجرای توافق نامه پاریس با هم همکاری کنند سلسله نشست‌هاي مجازي توسط توسط پروژه NAVIGATE (و به میزبانیRFF-CMCC EIEE) برگزار مي‌شود. NAVIGATE در اين نشست‌هاي مجازي میزبان دانشمندان و کارشناسان برجسته‌ای است تا دانش خود را در مورد برخی موضوعات مهم برای این پروژه به اشتراک بگذارند.

NAVIGATE پروژه‌ای است که توسط برنامه چشم‌انداز 2020 اتحادیه اروپا حمايت شده و توسط یک کنسرسیومي متشکل از 15 سازمان اروپایی و دو سازمان از دیگر کشورهای کشورهای حوزه BRIC (برزیل و چین) انجام شده است. این پروژه براي توسعه دانش و بينش نسبت رويکرد‌هاي طراحی و ارزیابی سیاست‌های اقليمي با هدف تحقق پیشرفت‌های مهم در دو زمینه: توصیف تغییرات تحول‌گرايانه‌ در اقتصاد، در فن‌آوری و در کالاها و خدمات مرتبط با مصرف‌کننده و همچنين توصیف نحوه توزيع تأثیرات تغییرات و سیاست‌های اقليمي، برنامه‌ريزي شده است.

لينک وبينار براي شرکت علاقه‌مندان:

https://www.cmcc.it/lectures_conferences/meeting-well-below-2c-target-would-increase-energy-sector-jobs

https://zistonline.com/vdccemq4.2bqix8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما