تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 82691
زیست آنلاین: جنگل های بارانی آمازون و مردم بومی آن با تهدیدات جدی روبرو هستند، این در حالی استدر حالی که مجرمان طوری عمل می کنند که گویا مجوز غارتگری دارند.
آمازون به زودی دوباره خواهد سوخت
به گزارش زیست آنلاین، جنگل زدایی در آمازون با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش است. این میزان از ماه آگوست سال 2019، 94 درصد رشد داشته است.


بر خلاف مناطق خشک در استرالیا یا کالیفرنیا، جنگلهای بارانی نمی توانند آتش بگیرند مگر اینکه انسان ها درختان را قطع کنند. آمازون در مقیاس صنعتی ویران می شود. چون گروه های جنایتکار زمین های عمومی را برای دامداری با بهره وری کم و معدن کاری غیر مجاز نابود می کنند.


طرح های غیرقانونی برای تصرف زمین، تنوع زیستی و پتانسیل های اقتصاد زیستی را نابود می کند و البته افراد صاحب نفوذ را بی بهره نمی گذارد. بولسونارو، رییس جمهور برزیل و دولت وی این بستر را هموار می کنند.


دانشمندان معتقدند که ما در حال نزدیک شدن به نقطه ای مهم برای جنگل زدایی هستیم که منجر به ساوانیزه شدن (savannization) آمازون خواهد شد. این اتفاق، پیامدهای ناگواری نه تنها برای جنگل ها، بلکه برای کشاورزی، منابع آب و انرژی شهری برزیل و دمای جهانی هوا به همراه خواهد داشت. تأثیرات زیست محیطی و اقتصادی- اجتماعی آن عمیق است که شامل خطر ابتلا به بیماری های زونا می شود.

منبع: The New York Times

https://zistonline.com/vdcfyvdc.w6d01agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما