تاریخ انتشار :جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 82674
زیست آنلاین: براساس یک مطالعه جدید، برزیل، به دلیل جنگل زدایی و کشاورزی 10 تا 20 درصد بیشتر از سال 2018 گازهای گلخانه ای تولید خواهد کرد.
جنگل زدایی انتشار گازهای گلخانه ای برزیل را افزایش می دهد
به گزارش زیست آنلاین، براساس یک مطالعه جدید، برزیل، به دلیل جنگل زدایی و کشاورزی 10 تا 20 درصد بیشتر از سال 2018  گازهای گلخانه ای تولید خواهد کرد. این در حالی است که تولید گازهای گلخانه ای به دلیل همه گیری ویروس کرونا در جهان کاهش یافته است.

براساس مطالعه ای این هفته در ژورنال Nature Weather Change منتشر شده است، انتظار می رود که انتشار گاز دی اکسید کربن، رایج ترین گاز گلخانه ای، در سال جاری 7 درصد کاهش یابد. این بزرگترین کاهش سالانه انتشار این گاز از زمان پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، برزیل بخش اعظم انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر مانند سدها (برق آبی) و مزارع بادی به دست می آورد و به میزان بسیار زیادی به سوخت  های زیستی با میزان انتشار کم متکی است. اما میزان انتشار گازهای گلخانه ای آن از منابع دیگر مانند کشاورزی و جنگل زدایی بیشتر از هرگونه کاهش در مناطق دیگر است. در این گزارش آمده است که در مجموع روند انتشار گازهای گلخانه ای برزیل در سال 2020 افزایشی است.

براساس داده های اولیه دولت، جنگل زدایی در آمازون در برزیل در چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است. جنگل های آمارزون که 60 درصد آن در برزیل واقع است، بزرگترین جنگل بارانی جهان است و مقادیر زیادی از گازهای گلخانه ای را جذب می کند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcgt397.ak9xu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما