تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 82659
زیست آنلاین: هیدروژن، فراوان ترین عنصر جهان، به عنوان یک جایگزین مناسب برای باتری های لیتیوم یونی در اتومبیل مورد استفاده قرار گرفته است، اما روند آن بسیار آهسته است.
آیا هیدروژن سوخت جت ها در آینده است؟
به گزارش زیست آنلاین، برخی تصور می‌کنند بسیاری از اتومبیل ها باید از این سوخت جایگزین استفاده کنند. این صحیح است، چرا که در جاده های جهان میلیارد ها اتومبیل در حال رفت و آمد است.

اما میلیون ها نفر هم توسط هواپیما ها از طریق آسمان جا به جا می شوند. بخش حمل و نقل هوایی ممکن است تغییر دهنده بازی برای هیدروژن باشد.

والری میفتاخوف، عضو گروه ZeroAvia ، که بر روی سوخت هیدروژن هواپیما کار می کنند، می گوید: این هواپیماها شدت انرژی و بهره برداری بیشتری نسبت به خودروها دارند.

میفتاخوف میزان شدت و بهره برداری خودروها و هواپیماها را مقایسه‌ کرد. به عبارت دیگر، بخشی از وزن وسیله نقلیه به سوخت و مدت زمانی که در حرکت می گذرد، اختصاص داده شده است.

وی گفت: خودروها میانگین شدت انرژی در حدود 2 درصد و میزان مصرف انرژی حدود 5 درصد دارند. از طرف دیگر، یک بوئینگ 737 دارای شدت انرژی نزدیک به 40 و میانگین ظرفیت مصرف 40 درصد است و روزانه حدود 10 ساعت در هوا پرواز می کند.

این بدان معناست که هواپیماها نسبت به ماشین ها انرژی بسیار بیشتری مصرف می کنند و هدف بسیار بزرگتری برای توسعه دهندگان سلول های سوختی هیدروژنی نسبت به ماشین ها می باشند.

منبع: oilprice

https://zistonline.com/vdcjhmeo.uqe8izsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما