تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 82657
روزهای گرم تابستان کم کم فرا می رسد و به دنبال گرم شدن هوا میزان استفاده از وسایل سرمایشی برای فرار از گرما افزوده شده و به دنبال آن مصرف برق نیز افزایش می‌یابد اما آیا می دانید راهکارهایی برای کاهش مصرف برق وجود دارد؟
از چه راه‌هایی مصرف برق را می توان کاهش داد
به گزارش زیست آنلاین، میزان مصرف برق کشور به مرز چهل و چهار هزار مگاوات نزدیک شده است و تامین این میزان انرژی فشار مضاعفی بر نیروگاه‌های تولید کننده برق وارد می‌آورد که می توان از راه هایی خیلی ساده میزان مصرف را کنترل کرده و در نتیجه هزینه‌های خود را کاهش داد.

از راهکارهای ساده‌ای که می‌توان مصر برق را مدیریت کرد علاوه بر استفاده از لامپ‌های کم مصرف، خاموش کردن لامپ در محل‌هایی است که نیازی به روشنایی لامپ ندارند.

استفاده از نورطبیعی روز درساختمانها یکی دیگر از راهکارهای ساده ای است که می تواند ضمن کاهش مصرف برق هزینه های خانواده را نیز کاهش دهد.

استفاده از دورکند کولرهای آبی ،تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴درجه و سرویس بموقع کولرهای گازی که جز وسایل پر مصرف برق هستند به میزان قابل توجهی هم باعث افزایش برودت و کاهش مصرف برق و در نتیجه هزینه صورتحساب  را در تابستان ۹۹ کاهش می دهد.

استفاده  نکردن همزمان وسایل برقی وانتقال مصارف لوازم برقی پرمصرف همچون ماشین ظرفشویی، جاروبرقی ،اتوولباسشویی به ساعات غیرپیک ازجمله راهکارهای ساده کاهش ۱۰درصدی مصرف خانوارها درساعات اوج بارشبکه است.

لوازم برقی اضافه را از برق بکشید به گزارش ایرنا، آیا می‌دانید لوازم برقی که خاموش است، ولی دوشاخه‌ آن به برق وصل است هم برق مصرف می‌کنند؟ کامپیوتر را در زمانی که استفاده نمی‌کنید، از برق بکشید. سیستم صوتی و اسپیکرها را نیز از برق جدا کنید.

شارژر تلفن، لوازم برقی آشپزخانه، سشوار و هرچیزی را که با برق کار می‌کند، در صورت لازم نداشتن از برق بکشید با این گام های ساده ضمن کاهش مصرف برق فرصت استفاده از برق را برای همه هموطنان در روزهای گرم پیش رو فراهم سازیم.

https://zistonline.com/vdchq-n6.23nimdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما