تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 82649
علیرغم محدودیت ها بر اثر ویروس کرونا

جنگل زدایی در آمازون در حال افزایش است

زیست آنلاین: همه گیری ویروس کرونا، با این که اقتصاد جهانی را کند کرده است، اما جنگل زدایی در آمازون سرعت گرفته است.
جنگل زدایی در آمازون در حال افزایش است
به گزارش زیست آنلاین، همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد جهانی را کند کرده است، اما بر خلاف آن جنگل زدایی در آمازون سرعت گرفته است. در حالی که بسیاری از مشاغل بزرگ برزیل در حالت تعطیلی قرار دارند، بسیاری معتقدند که قاچاقچیان و کارگران معادن غیرقانونی همچنان در این منطقه فعالیت می کنند.

داده های موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل (INPE) نشان می دهد جنگل زدایی در جنگلهای بارانی برزیل در ماه آوریل امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 64 درصد افزایش یافته است. تنها در ماه گذشته، بیش از 405.6 کیلومتر مربع از جنگلهای بارانی نابود شد مساحتی بیش از دو برابر اندازه واشنگتن دی سی.

براساس اعلام وزارت دفاع برزیل، بیش از 3000 سرباز به همراه مقامات اداره محیط زیست به آمازون اعزام شده اند تا با اقدامات مجرمانه ای که می تواند بر جنگلهای بارانی تأثیر بگذارد مقابله کنند.

حدود ۱۳ درصد از زمین های برزیل مناطق بومی هستند که اغلب در برزیل قرار دارند. در این مناطق حدود ۹۰۰ هزار نفر، یعنی حدودا کمتر از نیم درصد از جمعیت برزیل، که بومی هم هستند، زندگی می کنند.

فعالان محیط زیست نگران هستند که افزایش فعالیت های تجاری در آمازون، خطر سرایت بیماری های مختلف از جمله ویروس کرونا به جوامع بومی افزایش پیدا کند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdci3qav.t1ar52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما