تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 82631
زیست آنلاین: دانشمندان بسیار مشتاق هستند که راه های موثری برای به دست اوردن هیدروژن از آب پیدا کرده تا از آن به عنوان سوخت پاک استفاده کنند. یک دستگاه تازه توسعه یافته این خواسته را تحقق بخشیده و تنها از نور خورشید به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند.
دستگاهی که با استفاده از آب و نور خورشید سوخت هیدروژن تولید می کند
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان بسیار مشتاق هستند که راه های موثری برای به دست اوردن هیدروژن از آب پیدا کرده تا از آن به عنوان سوخت پاک استفاده کنند. یک دستگاه تازه توسعه یافته این خواسته را تحقق بخشیده و تنها از نور خورشید به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند.

این دستگاه هوشمند با استفاده از الکترودهای کاتالیزوری و سلولهای خورشیدی پروسکایت که در یک واحد با هم ترکیب می شوند، می تواند نرخ بهره وری از نور خورشید به هیدروژن را به 6.7 درصد برساند. ممکن است برای شروع تبدیل همه اتومبیل های خود به سلولهای سوختی هیدروژن با انتشار صفر کمی زود باشد، اما محققان این اختراع جدید می گویند باید مسیر استفاده وسیع تر از این فناوری را هموار کرد.

جون لو، یمز از دانشمندان تیم تحقیقاتی می گوید این اختراع کاملاً شبیه به یک برگ مصنوعی است‌. آنچه ما داریم یک ماژول یکپارچه است که نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل و یک واکنش الکتروشیمیایی را هدایت می کند. این دستگاه از آب و نور خورشید برای به دست آوردن سوخت های شیمیایی استفاده می کند.

پروسکایت یکی از ستارگان نو ظهور صنعت انرژی خورشیدی است و در صورت استفاده صحیح از آن، نتایج بهتری نسبت به پنل های خورشیدی سیلیکون بدست می آید و در اینجا از آن برای تغذیه یک کاتالیزور برای تبدیل آب به اکسیژن و هیدروژن استفاده می شود. نکته مثب دیگر این است که ساخت این دستگاه هزینه زیادی در بر ندارد.

منبع: sciencealert

https://zistonline.com/vdcjvmeo.uqe8tzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما