تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 82621
زیست آنلاین: پروسکایت ها با ساختارهای کریستالی و خواص الکترو نوری امیدوارکننده خود می توانند ماده موثری باشند که نسل بعدی سلولهای خورشیدی کم هزینه، کارآمد، سبک و قابل انعطاف تولید شود.
استفاده از پروسکایت در نسل بعدی سلول های خورشیدی
به گزارش زیست آنلاین، مشکلی که در نسل فعلی سلولهای خورشیدی سیلیکونی وجود دارد راندمان نسبتاً پایین آنها در تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته است.

بهترین سلولهای خورشیدی سیلیکونی در آزمایشگاه حدود 26 درصد و در مصارف تجاری حدود 15 درصد بهره وری دارند. این بدان معناست که سیستم های بزرگتری برای تولید مقدار برق مشخص مورد نیاز هستند و سیستم های بزرگتر به معنای هزینه بالاتر می باشند.

محققان به دنبال راههای جدید برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه هستند. یک ایده که می تواند بهره وری را تا 50 ذرصد افزایش دهد، یک ساختار سری است که دو نوع سلول را در بالای یکدیگر قرار می دهد و هر یک از آنها از قسمت های مختلف طیف خورشیدی برای تولید انرژی استفاده می کنند.

محققان به تازگی شروع به بررسی پروسکایت آلی و غیر آلی برای برای تولید سلول های خورشیدی کرده اند. پروسکایت دارای نرخ بهره وری نزدیک به 25 درصد و گپ انرژی مکمل است و می تواند بسیار نازک باشد (یک هزارم میلیمتر) و به راحتی در کنار سیلیکون قرار داده شود.

منبع: scitechdaily

https://zistonline.com/vdcizqav.t1arr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما