تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 82615
پیامدهای اقتصادی کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی فرانسه اعم از تجارت، صادرات، واردات و تولیدات و … بسیار چشمگیر بوده است؛ در تازه‌ترین خسارات ناشی از شیوع این ویروس، شرکت نفتی «توتال» اعلام کرد که سود این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، به میزان ۹۹ درصد کاهش یافته است.
پیامدهای اقتصادی کرونا؛ کاهش ۹۹ درصدی سود غول نفتی فرانسوی
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روزنامه «لوفیگاور» فرانسه، این غول نفتی فرانسوی اعلام کرد که سود شرکت به ۳۴ میلیون دلار در مقابل ۳.۱ میلیارد دلار سال گذشته رسیده است.

«پاتریک پویانه» (Patrick Pouyanné) مدیرعامل شرکت توتال تاکید کرد که متوسط قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در سه ماهه نخست سال میلادی جاری ۵۰.۱ دلار بوده در حالی که این رقم در سال گذشته ۶۳.۱ دلار بود. قیمت‌ها حتی بیشتر از این کاهش یافته‌اند و در زمان حاضر هر بشکه نفت کمتر از ۳۰ دلار ارزش دارد.

برای مقابله با این بحران، گروه توتال برنامه ریزی اقتصادی جدید خود (دست کم یک میلیارد دلار هزینه عملیاتی) و کاهش سرمایه گذاری را اعلام کرد (کمتر از ۱۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۱۸ میلیارد دلار برنامه ریزی شده در ابتدای سال). این اقدام‌ها بیش از اقدام‌های پیشین اعلام شده در ماه مارس/ ۱۱ اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین ۹۹  است.

لوفیگارو نوشت: توتال هم اینک تولید بین ۲.۹۵ تا ۳ میلیون بشکه نفت در روز را برای سال جاری پیش بینی کرده است که در مقایسه با پیش بینی‌های اولیه دستکم ۵ درصد کاهش دارد.

روزنامه «لیبراسیون» فرانسه دو هفته پیش نوشت: سقوط بی‌سابقه بهای نفت شرکت‌های نفتی این کشور را بار دیگر در بحران فرو خواهد برد.

این روزنامه فرانسوی، در پی سقوط بی‌سابقه بهای نفت نیویورک که با کاهش فزاینده‌ای به منفی ۳۷.۶۳ دلار در هر بشکه رسید نوشت: شرکت‌های نفتی در فرانسه دوباره غرق در بحران می‌شوند.

لیبراسیون افزود: شرکت‌های فعال در این بخش که به سختی از شوک نفتی سال ۲۰۱۴ میلادی بهبود یافته‌اند با وجود نیازی که به بودجه برای انطباق خود با تغییرات آب و هوایی دارند ناچارند با تضعیف این زنجیره، سرمایه گذاری‌های خود را کاهش دهند.
 

پس از سال ۲۰۱۴ و در آخرین بحران بزرگ نفتی این بخش ۱۰هزار شغل را در فرانسه کاهش داده بود که با وجود توقف شدید تقاضا ناشی از بیماری همه گیر کووید -  ۱۹، این ممکن است بدتر هم بشود.

لیبراسیون نوشت: هنگامی که از متخصصان صنعت نفت و گاز در مورد تاثیرات ویروس کرونا بر این صنعت سوال می‌شود بلافاصله خاطره «تاریک‌ترین لحظات» پدیدار می‌شود. با این تفاوت که امروز، سقوط بهای نفت ممکن است شمار زیادی از شرکت‌های معتبر نفتی را به مراتب بیش از آنچه در ۶ سال پیش اتفاق افتاد غرق کند و در سایه غول نفتی «توتال»، این بخش شماری از شرکت‌های فرانسوی بسیار در معرض خطر مانند «تکنیپ» و «والورک» را دربر می‌گیرد.

«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه پیشتر هشدار داده بود که سقوط بهای نفت، اقتصاد جهانی را که با تبعات گسترده شیوع کرونا دست به گریبان است، تهدید می‌کند.

کاهش تقاضای شرکت‌های نفتی «یورونیوز» فرانسوی هم نوشت: اپیدمی کرونا تقاضاها را کند کرده و حساب‌های سه ماهه شرکت‌های نفتی روند کاهش به خود گرفته است که نتیجه مستقیم افت ناگهانی قیمت نفت به ویژه به دلیل اقدام‌های قرنطینه است.

در مواجهه با بحران کووید - ۱۹، سود خالص شرکت توتال در سه ماهه نخست سال میلادی جاری ۹۹ درصد کاهش یافته است. سود «رپسول» ۲۸ درصد کاهش یافت. این رقم برای شرکت «بریتیش پترولیوم» ۶۷ درصد و غول نفتی «آنگلو دویچ» انگلیسی ۴۶ درصد است.

با وجود چنین زمینه نامطلوبی، گروه اسپانیایی رپسول می‌گوید سود سهام یک یورو برای هر سهم این گروه را برای سال ۲۰۲۰ حفظ خواهد کرد.

در مواجهه با کاهش سود ۹۹ درصدی، توتال به دنبال تقویت برنامه ریزی اقتصادی خود است. این غول نفتی فرانسه همچنین قول «بی‌طرفی کربن» (انتشار صفر کربن) در سال ۲۰۵۰ را داده است.

به گزارش ایرنا، ۶۶ کشور تعهد داده‌اند که انتشار دی‌اکسید کربن خود را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانند. ۶۶ دولت به همراه ۱۰ منطقه، ۱۰۲ شهر، ۹۳ شرکت تجاری و ۱۲ سرمایه گذار متعهد شده اند انتشار دی اکسید کربن خود را تا سال ۲۰۵۰ به صفر کاهش دهند.

 

https://zistonline.com/vdcbs0bw.rhb58piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما