تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 82594
متخصصان آب و هوایی خواستار جلوگیری از نمایش جدیدترین مستند ساخته «مایکل مور» به دلیل ارائه اطلاعات اشتباه و گمراه کننده شدند.
جلوی نمایش این مستند خطرناک را بگیرید
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از گاردین، دانشمندان آب و هوایی و فعالان محیط زیست اعلام کردند مستند جدید «سیاره انسانها»  به تهیه کنندگی «مایکل مور» مستندساز مشهور آمریکایی در نقد "جنبش زیست محیطی سبز" اثری خطرناک، گمراه کننده و مخرب است که باید از نمایش آن جلوگیری شود.

مستند «سیاره انسان‌ها» که هفته گذشته و همزمان با روز زمین توسط «مایکل مور» تهیه کننده این فیلم منتشر شد، عنوان می‌کند ماشین‌های برقی و انرژی خورشیدی غیرقابل اعتماد هستند و برای کارکرد به سوختهای فسیلی وابسته‌اند. این مستند همچنین به انتقاد از «ال گور» فعال محیط زیست و سیاست‌مدار آمریکایی به دلیل حمایت از فن آوری‌های ناقص به جای ارائه راهکارهای مناسب و واقعی برای بحران آب و هوایی پرداخته است.

این مستند جدید به تهیه کنندگی «مایکل مور» با واکنش‌های جدی دانشمندان و فعالان رو به رو شده و در نتیجه کتابخانه آنلاین ویدئو به طور موقت نمایش این مستند را متوقف کرده و آن را مملو از اطلاعات نادرست خوانده است. نسخه آنلاین این مستند در شبکه اجتماعی یوتیوب تاکنون بیش از سه میلیون بازدید داشته است.

«جاش فاکس» کارگردان مستند «سرزمین گاز» با نوشتن یک نامه که به امضای بسیاری از دانشمندان و فعالان محیط زیست رسیده است خواستار جلوگیری از نمایش این مستند شدند و آن را به طور شوکه کنندهای گمراه کننده، احمقانه و شامل ادعاهای نادرست درباره انرژیهای تجدیدپذیر توصیف کردند.

مستند «سیاه انسانها» پیش از این در جشنواره فیلم «تَروِرس سیتی» نیز به نمایش گذاشته شده بود و «مایکل مور» آن را مهمترین فیلم نمایش داده در تاریخ ۱۵ سلاله جشنواره معرفی کرد. «جف گیبز» نویسنده و کارگردان این مستند نیز از متخصصان محیط زیست خواسته به جای تمرکز بر روی فن آوری‌های جدید؛ هدف خود را بر روی رشد بی‌رویه اقتصاد و جمعیت جهانی معطوف کنند.

به گزارش ایسنا، انرژی‌های تجدیدپذیر از گذشته تاکنون به عنوان جایگزینی گران و غیرقابل اعتماد از سوی کمپانی‌های نفت و گاز و لابی‌های طرفدار آنها مورد انتقاد قرار می‌گیرد که تلاش‌های دانشمندان برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و گرمای جهانی را بی‌ارزش قلمداد می‌کنند.

https://zistonline.com/vdchkmn6.23niwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما