تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 82579
زیست آنلاین: تجزیه و تحلیل نشان می دهد که سیاست های فعلی این کشور منجر به افزایش قیمت برق پس از سال 2030 خواهد شد اما اهداف بلندپروازانه تر باعث می شود قیمت برق پایین بیاید.
توانایی استرالیا در تامین 90 درصد انرژی خود از تجدیدپذیرها
به گزارش زیست آنلاین، براساس تحلیل های انجام شده کارشناسان، استرالیا می تواند تا سال 2040، بدون اینکه افزایشی در قیمت برق بدهد 90 درصد از برق خود را از انرژی تجدید پذیر دریافت کند.

طبق سیاست های فعلی دولت، این کشور در صدد است تا در 20 سال آینده، 75 درصد از برق خود را از تجدیدپذیرها تولید کند. اما این تحلیل نشان می دهد که چارچوب ضعیف سیاست فدرال بدون سیاست برای تشویق سرمایه گذاری در تولید انرژی جدید پاک منجر به افزایش قیمت های کلی برای یک دوره بعد از سال 2030 خواهد شد.

کارشناسان دو سناریو را مورد بررسی قرار داده اند، یکی پیش بینی قیمت عمده فروشی برق تحت سیاست های دولت فعلی و دیگری که پیش بینی قیمت ها تحت سناریوی بلندپروازانه تر "تغییر گام" عملگر استرالیا است که از بودجه کربن، مطابق با توافق پاریس استفاده می کند.
در این گزارش آمده است که سرمایه گذاری های جدید و اهداف انرژی تجدیدپذیر می تواند 17 گیگاوات ظرفیت جدید تا سال 2030 به همراه ۴ گیگاوات ظرفیت خورشیدی در پشت بام و 3.5 گیگاوات ظرفیت ذخیره سازی جدید ایجاد کند.

کاهش هزینه های فن آوری های پاک باعث ایجاد فشار بر تولید زغال سنگ و گاز شده و منجر به خروج 18 گیگاوات از ظرفیت حرارتی تا سال 2040 از بازار می شود. از این رو پیش بینی می شود که طی 10 سال آینده قیمت عمده فروشی تقریباً در سطح فعلی، بین 50 تا 70 دلار به ازای هر مگاوات ساعت باقی بماند.

theguardian

https://zistonline.com/vdcaomna.49nu015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما