تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 82578
کارشناسان هواشناسی اعلام کردند:

سال 2020 گرمترین سال خواهد بود

زیست آنلاین: دانشمندان می گویند که قرنطینه در کشورهای جهان باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شده است اما تغییرات طولانی مدت برای بهبود وضعیت آب و هوا مورد نیاز است.
 سال 2020 گرمترین سال خواهد بود
به گزارش زیست آنلاین ، طبق گفته هواشناسی، به احتمال فراوان سال ۲۰۲۰ گرمترین سال از زمان ثبت گرمای جهان باشد و رکورد ثبت شده در چهار سال گذشته را بشکند.

 دانشمندان می گویند اگرچه قرنطینه هایی که به دلیل ویروس کرونا در کشورها وجود دارد به طور موقت آسمان را تمیز کرده است، اما هیچ کاری برای خنک شدن آب و هوا انجام نداده است، چرا که این امر نیاز به اقدامات عمیق تر و طولانی مدت تر دارد.

رکوردهای گرما از ژانویه تاکنون از قطب جنوب تا گرینلند، شکسته شده و بسیاری از دانشمندان را غافلگیر کرده است زیرا این پدیده معمولاً با درجه حرارت بالا همراه است.

اداره ملی اقیانوس شناسی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد به احتمال 75 درصد سال 2020 گرمترین سال از زمان شروع اندازه گیری گرما باشد.

این ژانویه گرمترین ژانویه بود و در پایتخت بسیاری از کشور های واقع در قطب شمال خبری از بارش برف نبود.

در ماه فوریه، یک پایگاه تحقیقاتی در قطب جنوب برای اولین بار درجه حرارت بیش از ۲۰ درجه سانتیگراد را در قاره جنوبی به ثبت رساند و در سمت دیگر در شهر قاناق، واقع در گرینلند، رکورد دمای ۶ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjoieo.uqe8azsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما