تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 82550
محققان آژانس فضایی اروپا با بررسی مجدد ماهواره‌های خود از ادامه کاهش آلودگی هوا در سراسر اروپا خبر دادند.
ادامه روند کاهش آلودگی هوا در اروپا در پی شیوع کووید-۱۹
به گزارش زیست آنلاین، چندی پیش داده‌های ماهواره‌ای آژانس فضایی اروپا نشان داد که آلودگی هوا در اروپا کاهش چشمگیری داشته است.

تجزیه و تحلیل‌های بیشتر این داده‌ها نشان می‌دهد که کاهش تمرکز سطح "نیتروژن دی‌اکسید" در سراسر اروپا همچنان ادامه دارد.

این کاهش آلودگی هوا با تعطیلی شهرها و ماندن مردم در خانه مصادف شده که به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ همچنان ادامه دارد.

اطلاعات جدید ماهوراه "کوپرنیکوس سنتینل " (Copernicus Sentinel-۵P) آژانس فضایی اروپا از کشورهای اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که برخی از شهرها در مقایسه با همین زمان در سال گذشته، ۴۵ تا ۵۰ درصد در آلودگی هوا کاهش داشته‌اند.

ماهواره "کوپرنیکوس سنتینل-۵P" اولین ماموریت از برنامه کوپرنیکوس به منظور نظارت بر آلودگی هوا است که توسط آژانس فضایی اروپا(ESA) انجام می‌شود. این ماهواره، آلودگی هوا را با استفاده از ابزارهایی نظیر طیف‌سنج ماوراءبنفش، نور مرئی و مادون قرمز می‌سنجد.⠀⠀⠀⠀⠀.

دانشمندان "موسسه هواشناسی رویال هلند "(KNMI) طی ماه گذشته از داده‌های ماهواره "کوپرنیکوس سنتینل-۵P"  ، برای نظارت بر هوا و آلودگی آن در اروپا استفاده کردند.

به گزارش ایسنا،تصاویر جدید این ماهواره نشان می‌دهد که غلظت نیتروژن دی‌اکسید از تاریخ ۱۳ مارس(23 اسفند) تا ۱۳ آوریل (25 فروردین) سال جاری میلادی، در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ میلادی، در شهرهای مادرید، میلان و رم حدودا کاهش ۴۵ درصدی داشته است.

البته این میزان در پاریس به ۵۴ درصد می‌رسد.

https://zistonline.com/vdcjyieo.uqe8izsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما