تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 82543
زیست آنلاین: نسخه 2020 گزارش سالانه آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) در مورد انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) ، که در تاریخ 13 آوریل منتشر شد، نشان می دهد که از سال 2005، انتشار گازهای گلخانه ای این کشور بطور کلی 10٪ کاهش یافته است اما با وجود رشد 25 درصدی اقتصاد، تولید گازهای گلخانه ای بخش برق 27 درصد کاهش یافته است.
کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در آخرین گزارش موجودی آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، اندرو ویلر ، مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا گفت: " در حالی كه از سال 2005 شرایط اقتصادی سختی را تجربه کردبم اما در این گزارش روند كاهش انتشار گازهای گلخانه ای مشهود است،." "هر چند به دلایل آب و هوایی و افزایش تقاضای انرژی، رشد کمی در تولید گازهای گلخانه ای نسبت به سال قبل وجود داشت، انتظار داریم بر اساس داده های اولیه گزارش سال آینده روند نزولی بلند مدت ادامه داشته باشد."

در زمینه حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده کشور پیشروی جهانی است. در حالیکه، از 2005 تا 2018 تولید گازهای گلخانه ای مرتبط با انرژی در جهان تقریباً 24٪ افزایش یافته است، در همین زمان، کل انتشار CO2 مربوط به انرژی ایالات متحده 12 درصد کاهش داشته است.

روندهای سالانه انتشار گازهای گلخانه ای به تغییرات آب و هوا و شرایط اقتصادی بستگی دارد. در سال های گذشته، انتشار گازهای گلخانه ای در سطح کشور به دلیل عوامل متعددی از جمله افزایش مصرف انرژی در سیستم های گرمایشی و سرمایشی در سال 2018 نسبت به سال قبل 3 درصد بیشتر بود.

نتایج موجودی انتشار EPA برای احتراق سوخت های فسیلی و بخش برق با سایر مراکز آماری مانند سازمان اطلاعات انرژی (EIA)  و یا  وزارت انرژی قابل مقایسه است. در حالی که این گزارش موجودی انتشار سال 2019 را شامل نمی شود، در حال حاضر داده های اولیه انرژی از پروژه های EIA موجود است که نشان می دهد میزان انتشار CO2 از سوخت های فسیلی نسبت به سال 2018 حدود 3 درصد کاهش یافته است.

گزارش سالانه سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، "موجودی انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده و سینك ها: 1990-2018" ، شامل انتشار و حذف توسط منبع، بخش های اقتصادی و GHG است.

گازهایی که تحت عنوان گازهای گلخانه ای شناخته می شوند عبارتند از: دی اکسید کربن، متان، اکسید نیتروژن، هیدرو فلوروکربن ها، پرفلوروکربن ها، هگزافلورید گوگرد و تری فلوئورید نیتروژن. این موجودی همچنین میزان انتشار دی اکسید کربن خروجی از جو (از طریق جذب کربن و ذخیره سازی در جنگل ها، پوشش گیاهی و خاک) را نیز شامل می شود.





منبع: epa

https://zistonline.com/vdcbfsbw.rhb5apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما