تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 82534
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تردد ۱۱ میلیون وسیله نقلیه اسقاطی در کشور گفت: در شهر تهران سالانه ۴۰۰۰ مرگ منتسب به آلودگی هوا داریم.
 خسارت اقتصادی آلودگی هوا به شهر تهران سالانه  ۲.۶ میلیارد دلار است.
به گزارش زیست آنلاین،  مسعود تجریشی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: خسارت اقتصادی آلودگی هوا به شهر تهران سالانه  ۲.۶ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا علت ۸۵ درصد مرگ‌های منتسب به محیط زیست و آلودگی‌ها است. سال ۹۶ در تهران ۱۰۸ روز هوای نامطلوب داشتیم اما این رقم در سال  ۹۸ به ۸۶ روز رسید.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با بیان اینکه در سال ۹۶ قراردادی با کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر منعقد و بر اساس آن برای هشت کلانشهر کشور مطالعات سیاهه انجام شد، تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال مشکل ما در حوزه آلودگی هوا افزایش غلظت ذرات معلق است.

وی ادامه داد: ۳۳ میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد می‌کنند که ۱۱ میلیون آن‌ها اسقاطی‌ هستند. عدم ورود خودروهای وارداتی و عدم تمکین وزارت صنعت برای اسقاط کردن خودروها سبب شد که نتوانیم اسقاطی‌ها را از چرخه حمل و نقل خارج کنیم.

به گفته تجریشی در سال ۹۳ بیش از ۳۰۰ هزار خودرو اسقاط شدند اما طی دو سال اخیر حتی نمی‌توان گفت که ۱۰۰ خودرو اسقاط شده‌اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه ضمن اشاره به نقش مردم در کاهش آلودگی هوا گفت: در فصول سرد سال با کاهش مصرف گاز خانگی می‌توانیم به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم. اگر تنها یک درجه دمای خانه را کاهش دهیم می‌توانیم ۸ تا ۹ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم و این کار سبب می‌شود صنعت کشور به سمت استفاده از سوخت مازوت و گازوییل گرایش پیدا نکند.

تجریشی در پایان با بیان اینکه علت ۶۰ درصد ذرات معلق تهران وسایل نقلیه و ۴۰ درصد صنایع هستند، تصریح کرد: برای کاهش ذرات معلق در نیمه دوم سال باید ۷۰۰۰ اتوبوس در تهران نوسازی یا بازسازی شوند.

https://zistonline.com/vdcbasbw.rhb5fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما