تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 82514
معاون فنی و بهره‌ برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران:

دو سوم تاکسی‌های تهران فرسوده هستند/افزایش سهم‌ تاکسی‌های فرسوده در تولید آلاینده‌ هوا در سال99

معاون فنی و بهره‌ برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: یکی از برنامه‌های سازمان تاکسیرانی درباره نوسازی خودروهای فرسوده در راستای کاهش آلایندگی هوا ارائه وام ۵۰ میلیون تومانی به راننده تاکسی‌ها است.
دو سوم تاکسی‌های تهران فرسوده هستند/افزایش سهم‌ تاکسی‌های فرسوده در تولید آلاینده‌ هوا در سال99
به گزارش زیست آنلاین، سیدعلی محتشمی‌پور با اشاره به وجود هشتاد هزار دستگاه تاکسی در تهران، تصریح کرد: ۲۵ هزار دستگاه تاکسی بالای سن فرسودگی در سال جاری وجود دارد که این نرخ در سال آینده به ۳۶ هزار دستگاه خواهد رسید؛ یعنی در سال ۱۳۹۹ حدود دو سوم تاکسی‌های تهران فرسوده هستند. با افزایش تعداد تاکسی‌های فرسوده، سهم‌شان در تولید آلاینده‌ هوا نیز افزایش خواهد یافت.

او از پیگیری مداوم سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران از سال‌های گذشته تاکنون برای طرح ملی نوسازی تاکسی‌ها گفت و افزود: از سال ۱۳۹۵ خودروسازان داخلی (ایران خودرو و سایپا) در این طرح نرخ تحویل خودروها را به مرور کاهش دادند و برخلاف تعهدات موجود همچنین به بهانه تحریم‌ها، از تحویل تاکسی به شهرداری ممانعت کردند. عدم نوسازی تاکسی‌ها از سال‌های گذشته سبب رشد نرخ تجمعی تاکسی‌های فرسوده شده است.

به گفته معاون فنی و بهره‌ برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ با زحمات و پیگیری‌های محسن پورسیدآقایی، معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت ایران خودرو از شهریور ماه سال جاری به تحویل تاکسی‌ها متقاعد شد.

محتشمی‌پور در مورد مشکل دیگر نوسازی تاکسی‌ها بیان کرد: در سال‌هایی که خودروساز از تحویل تاکسی به بهانه تحریم‌ها و الویت در تحویل خودروهای شخصی ممانعت کرد، قیمت خودروی تولیدی از ۱۶ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان رسید. حال که خط تولید و تحویل تاکسی‌ها فعال شده است دیگر راننده توان پرداخت مالی برای نوسازی ندارد.

او اضافه کرد: با توجه به وظیفه شهرداری و ماموریتی که سازمان تاکسیرانی دارد، پیگیری برای ارائه وام ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و قرض الحسنه ۵ ساله به راننده تاکسی‌ها انجام شد و بعد از چند ماه (از ابتدای شهریورماه سال ۱۳۹۸) به سرانجام رسید. هشتاد درصد بهای خودرو با تسهیلات قرض الحسنه توسط شهرداری تامین شد تا فاصله بین قیمت خودرو و توان مالی راننده‌ها کاهش پیدا کند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تشکیل پرونده سه هزار دستگاه تاکسی فرسوده برای نوسازی خبر داد و گفت: همچنین وام ۵۰ میلیون تومانی هم تامین اعتبار شده است.

او درباره یکی دیگر از برنامه‌های نوسازی توضیح داد: درصورت همکاری خودروسازان، شرکت‌های تاکسیرانی برای نوسازی خودروها توانمندسازی خواهند شد. شرکت‌های تاکسیرانی می‌توانند با سرمایه گذاری وارد نوسازی شوند. اگر خودروسازی تیراژ تولید خود را به تامین تقاضای شرکت‌های تاکسیرانی برساند این قرارداد منعقد خواهد شد.

 

https://zistonline.com/vdcjxieo.uqe8vzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما