تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 82502
زیست آنلاین: طبق اعلام مؤسسه استرالیا، امسال میزان انتشار کربن ناشی از پرواز هواپیماها در خطوط هوایی بیش از یک سوم کاهش می یابد. روندی که می تواند با ارزیابی مجدد مشاغل و کاهش تقاضای سفر ادامه یابد.
به گزارش زیست آنلاین، براساس یک گزارش تحقیقاتی، بدلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش پرواز هواپیماها، انتشار دی اکسید کربن صنعت هوانوردی در فاصله بین اول فوریه و 19 مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 میلیون تن کاهش یافته است و با توجه به ادامه شرایط ترافیک و حمل و نقل هوایی، پیش بینی می شود که میزان انتشار گازهای گلخانه ای در سال جاری  38 درصد کاهش یابد.

شرکتهای مختلف تجاری پروازهای کاری را برای پرسنل خود ممنوع کرده اند و بجای برگزاری جلسات چهره به چهره وظایف و کارها ی خود را بصورت آنلاین و ارتباطات ویدیویی انجام می دهند و برگزاری ویدئو کنفرانس در دو ماه اول سال 2020 نسبت به کل سال 2019 بسیار بیشتر شده است. طبق گزارش سازمان بین لملی هوانوردی،IATA ، سهم پروازهای تجاری از انتشار جهانی کربن حدود 2٪ می باشد.

ریچی مرزیان، مدیر برنامه آب و هوا و انرژی در موسسه استرالیا می گوید: "پاسخ به این سؤال باقی مانده است كه آیا همه گیر شدن Covid-19 عادات پرواز را به طور دائم تغییر خواهد داد یا اثرات آن موقتی است؟" "اگر درحال حاضر افراد می توانند به طور آنلاین با هم خوب کار کنند و کارها را خوب پیش ببرند، این رضایت ممکن است نیاز دائم به سفرهای تجاری را کاهش دهد."

در سال 2003 و پس از شیوع بیماری سارس ترافیک هوایی برای ماهها کاهش یافت، اما شیوع آن همانند ویروس کرونا جهانی نشد و تأثیرشبه گستردگی کرونا نبود.

در استرالیا، شرکتهای هواپیماییQantas Airways Ltd.  و Virgin Australia Holdings Ltd. کلیه پروازهای بین المللی را تعلیق کرده و مسیرهای داخلی را نیز به حداقل رسانده اند.

به گفته شركت سوخت رسانی هوایی Caltex Australia Ltd، كاهشها پروازها در این كشور منجر به كاهش 90 درصدی سوخت هوایی شده و احتمالا تا زمانی كه بحران باقی باشد، ادامه خواهد داشت. بر همین اساس، انتظار می رود انتشار گازهای گلخانه ای صنعت هوایی استرالیا در سال 2020بیش از نصف کاهش یابد.

منبع: bloomberg

 

https://zistonline.com/vdcgxn97.ak9xz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما