تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 82482
زیست آنلاین: مطابق آمار سازمان بهداشت جهانی، هم اکنون تقریباً 780 میلیون نفر بدون دسترسی به آب تمیز زندگی می کنند و بیش از 2.5 میلیارد نفر نیز به شرایط بهداشتی بهتری نیاز دارند.
به گزارش زیست آنلاین، از آنجا که در سراسر جهان این مایع حیات برای بسیاری از افراد کمیاب است با انجام چند کار ساده در خانه می توان در تأمین جهانی آب کمک های موثری انجام داد.

آب را تمیز نگه دارید این اقدامات از خانه شروع می شود و فقط مربوط به آب شرب نیست. بلکه شامل پساب ها و فاضلاب هایی  که به زمین تخلیه می شوند نیز می شود. برای کمک به تمیز نگه داشتن آب می توان از توصیه های زیر استفاده کرد:

• هرگز داروهای منقضی شده یا اضافی را در سیستم فاضلاب تخلیه نکنید
• هرگونه نشتی روغن یا فراورده های نفتی از اتومبیل را برطرف کرده و با قرار دادن محفظه کوچکی در زیر نشتی مواد در حال ریزش را جمع آوری کنید

از آب در خانه محافظت کنید این یک مفهوم آسان و قابل درک است: آب را هدر ندهید. اما فقط به این دلیل که هدر ندادن آب کار ساده ای است، به معنای این نیست که مردم آن را انجام دهند. استفاده بهتر از آب در زندگی روزمره می تواند در مدت  طولانی پیش برود.

• در صورت عدم استفاده از شیر آب را ببندید
• مدت زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید
• از سیفون های دارای جریان کم استفاده کنید
• به جای آبیاری به گیاهان از طریق شیلنگ، آنها را با دست آب دهید.
حمایت از سازمانهای تأثیرگذار در اینجا به معرفی شرکتها یا سازمانهایی پرداخته می شود که وجود یا عدم وجود آب کافی برایشان تفاوت می کند.
WaterAid  : موسسه است که در تامین آب تمیز، تجهیزات قابل اعتماد و بهداشتی خوب فعالیت می کند. این موسسه از طریق کارهای لجستیکی، آموزشی و سیاسی از سال 1981 تاکنون برای بیش از 26 میلیون نفر آب تمیز و تجهیزات مربوطه را تأمین کرده است.

Charity :آب رویکرد منحصر به فردی برای سرمایه گذاری در پروژه های آن است. این سازمان غیرانتفاعی با شرکای محلی برای اجرای پروژه های آب پایدار و تحت نظارت جامعه همکاری می کند .

Water.orgدر تأمین بودجه تمرکز دارد تا جوامع بتوانند به آب تمیز دسترسی داشته باشند. این سازمان غیرانتفاعی توسط بازیگر مت دیمون و مهندس گری وایت تأسیس شده است.

منبع:cnn

 

https://zistonline.com/vdcdxo0j.yt0xj6a22y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما