تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 82480
پژوهشگران کره جنوبی ماده ای را ابداع کرده اند که با افزودن آن به سلول‌های خورشیدی قابلیت حفاظتی و استحکام این سلول‌ها بیشتر می شود، بدون آنکه بهره وری و کارآیی سلول های مذکور کاهش یابد.
افزایش عمر سلول‌ های خورشیدی با ماده افزودنی جدید
به گزارش زیست آنلاین،سلول های خورشیدی به علت ساختار کریستالی خود می توانند نور خورشید را جذب کنند، اما آنها در دراز مدت در برابر گرما، نور، اکسیژن و گرد و خاک آسیب پذیر هستند.

محققان از ماده ای به نام فنیدیل آمونیوم برای تهیه یک لایه حفاظتی دوبعدی استفاده کرده اند که با تزریق آن به درون سلول های خورشیدی بهره وری و دوام آنها افزایش می یابد.

بررسی ها نشان می دهد تزریق این لایه تاثیری بر میزان بهره وری سلول های خورشیدی ندارد و این سلول ها که در بهترین حالت حدود ۲۷.۷ درصد توان جذب نور خورشید را دارند بعد از تزریق فنیدیل آمونیوم نیز همین میزان بهره وری را حفظ می کنند.

بعد از عمر مفید پنل های خورشیدی چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد عمر مفید پنل های خورشیدی، حدود ۲۵ تا ۳۰ سال است و بدین معنی است که برخی از پنل های نصب شده در پایان رونق فعلی به پایان عمر خود نزدیک می شوند.

 هر سال، بیشتر از ماژول های فتوولتائیک شیشه ای و فلزی استفاده می شود که به زودی تعداد آن ها به سرعت افزایش خواهد یافت و پس از آن، ده ها میلیون تن مواد بازنشسته خواهند شد.

Garvin Heatl،یک دانشمند ارشد در آزمایشگاه ملی انرژی تجدید پذیر و یک متخصص انرژی خورشیدی، گفت: "این  مساله  خیلی دور نیست  و ما باید هرچه سریعتر به سمت مسئله مدیریت زباله حرکت کنیم."

https://zistonline.com/vdcbgabw.rhb5wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما