تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 82473
زیست آنلاین: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا گفت:سازمان در سال 2019 ، 27سایت آلاینده را تعطیل و حذف کرد، که این رقم بیشترین تعداد از فهرست اولویت های ملی از سال 2001 بوده است. ضمنا موفقیت های زیست محیطی بسیاری بدست آمده که تاریخی است.
عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در سال 2019
به گزارش زیست آنلاین، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا گفت: از زمان تصدی پست ریاست جمهوری کشور توسط ترامپ، ضمن تسهیل فعالیت های اقتصادی و تقویت نوآوری ها، وعده های بسیاری که در مورد مهمترین چالش های بهداشتی، محیط زیستی و انسانی به مردم داده بودیم را تحقق بخشیده ایم.

وی گفت: سازمان در سال 2019 ، 27سایت آلاینده را تعطیل و حذف کرد، که این رقم بیشترین تعداد از فهرست اولویت های ملی از سال 2001 بوده است. ضمنا موفقیت های زیست محیطی بسیاری بدست آمده که تاریخی است. به عنوان مثال سازمان محیط زیست در سه سال گذشته 36 منطقه را در سراسر كشور تعیین كرده تا به سمت دستیابی به استانداردهای كیفیت هوا سوق داده شود و با این کار آلاینده های هوا کاهش یافته و شرایط برای كسب و كارهای محلی تسهیل گردیده است.

با توجه به اینکه پنجاهمین سال تأسیس EPA را جشن می گیریم، افتخار می کنم که سازمانی با چنین سابقه موفقیت آمیزی را رهبری می کنم.

در همین رابطه برخی از دستاوردهای EPA به شرح ذیل می باشد:

- نهایی کردن 16 اقدام نظارتی و صرفه جویی بیش از 1.5 میلیارد دلار برای آمریکایی ها در همین زمینه.

- اعطا مبلغ 6 میلیارد دلار وام برای کمک به سرمایه گذاری در 38 پروژه جدید در 18 ایالت و  بیش از 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت های آب و ایجاد 200،000 شغل.

- نهایی کردن قانون انرژی پاک (ACE)  و جایگزینی آن با برنامه انرژی پاک دولت قبل که پیش بینی می شود سالانه 120 - 730 میلیون دلار صرفه جویی اقتصادی را به همراه 35 درصد کاهش انتشار CO2  در بخش برق را تا سال 2030داشته باشد  .

- کمک مالی 64.6 میلیون دلاری به 151 منطقه یا انجمن که برای ارزیابی، پاکسازی و توسعه مجدد ویژگی های مورد استفاده در جوامع هزینه می شود. 108 مورد از این انجمن ها که بیش از 70 درصد آنها می باشند فرصت های هدفمندی را در مناطق مختلف شناسایی کرده بودند.

- سرمایه گذاری بیش از 4.4 میلیارد دلار در اقدامات و تجهیزات در سال 2019 برای دستیابی به انطباق با قانون و کنترل آلودگی ها که نسبت به سال 2018  بیش از 400 میلیون دلار افزایش داشته است.

- صدور بخشنامه برای اولویت بندی تلاش های آژانس برای کاهش آزمایشات حیوانات از جمله کاهش درخواست های مطالعه پستانداران و افزایش 30 درصدی بودجه آن تا سال 2025.

- پیشبرد برنامه اقدام PFAS ، اولین برنامه چند رسانه ای برای تحقیقات، مدیریت و ارتباطات ملی در خصوص رسیدگی به آلودگی های نوظهور مانند PFAS . EPA در سال 2019، قانون آب آشامیدنی ایمن و مقررات  PFOA و PFOS در آب آشامیدنی را برای بررسی بین سازمانی به دفتر مدیریت و بودجه ارسال کرد . همچنین برای پرداختن به آبهای زیرزمینی آلوده به PFOA و PFOS تحت برنامه های پاکسازی ملی برای تحقیقات جدید در مورد PFAS در کشاورزی حدود 5 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

- اعطای 36 موردکمک برای آموزش محیط زیست در 25 ایالت در مجموع بیش از 3 میلیون دلار.

- اجرای برنامه های هوشمند در دفاتر منطقه ای که بخش های مختلفی از جمله کشاورزی، جنگلداری، معدن، نفت و گاز، سیمان و بتن را در بر می گیرد.

منبع:epa

 

https://zistonline.com/vdcdso0j.yt0x56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما