تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 82471
زیست آنلاین: سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا امکاناتی را فراهم کرده تا هر یک از شهروندان ایالت های مختلف با استفاده از داده های بانک های اطلاعاتی مرتبط با مصرف حامل های انرژی و تأثیر هر یک از آنها بر محیط زیست و ابزارهای طراحی شده افراد می توانند اثر خود بر محیط زیست اطراف را اندازه گیری کنند.
به گزارش زیست آنلاین، ابزارهای تهیه شده توسط این آژانس (شامل معادل سازی گازهای گلخانه ای، میزان آلودگی برق مصرفی، ردپای کربن و تولید و انتشار کربن) و نحوه استفاده از آنها شرح داده شده است.

محاسبه و معادل سازی گازهای گلخانه ای آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که یک میلیون تن کاهش انتشار دی اکسید کربن (CO2) در روز به چه معناست و چه تأثیری در زندگیتان دارد؟



نرم افزار معادل سازی گازهای گلخانه ای می تواند در درک درست آن به شما کمک کند. استفاده از این ابزار ممکن است در استراتژی، اهداف یا سایر اقدامات کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مفید باشد. برای استفاده از آن باید اطلاعات خود را وارد کنید.

باید توجه داشت که این برآوردها تقریبی هستند و نباید از آنها به عنوان موجودی دقیق  انتشار یا ردپایی کربن استفاده کرد.

برق مورد استفاده شما چقدر تمیز است؟ برق از منابع مختلف انرژی از جمله سوختهای فسیلی، هسته ای، بادی و خورشیدی تولید می شود. نوع و میزان تولید گازهای گلخانه ای به نوع سوخت مصرفی برای تولید برق در مناطق مختلف بستگی دارد.

وارد کردن کد پستی محل سکونت در ابزار محاسبه میزان آلودگی برق مصرفی به کاربر این امکان را می دهد تا نوع و میزان سوختهای مورد استفاده در نیروگاه های تولید برق و میزان انتشار گازهای گلخانه ای مربوطه در منطقه خود را با میانگین کشور مقایسه کند و تأثیر انتشار کربن ناشی از مصرف برق خود را تعیین کند





محاسبه ردپای کربن بسیاری از فعالیتهای روزانه مانند استفاده از وسایل برقی، رانندگی با خودرو یا دفع زباله باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شوند. مجموع این انتشارات در کنار هم ردپای کربن یک خانواده را تشکیل می دهند.



ابزار محاسبه ردپای کربن، میزان انتشار را در سه بخش تخمین می زند: مصرف انرژی در خانه، حمل و نقل و میزان تولید زباله. ردپای کربن هر فرد بسته به موقعیت اجتماعی، عادات و انتخاب های شخصی وی متفاوت است.

هر کاربر می تواند با استفاده از مقادیر متوسط کشوری که در نرم افزار تعبیه شده است، رد پای کربن خود را سریع تخمین بزند. برای برآورد دقیق تر، باید از اعداد و ارقام میانگین سالیانه مندرج در قبض های برق، گاز، نفت کوره و گاز مایع و همچنین میزان مصرف بنزین و گازوئیل سالیانه خودرو استفاده کرد.
تولید و انتشار کربن وسایل برقی (eGRID )



بانک اطلاعات یکپارچه تولید و انتشار کربن منبع کاملی از داده ها در مورد مشخصات زیست محیطی تقریباً تمام وسایلی است که با انرژی الکتریکی کار می کنند. این مشخصات محیط زیستی به شرح دیل هستند:

-    انتشار اکسیدهای نیتروژن یا Nox، اکسیدهای گوگرد یا Sox ، دی اکسید کربن و متان
-    نرخ انتشار آلاینده ها
-    تولید خالص هر آلاینده
-    منبع تولید هر آلاینده
-    و بسیاری خصوصیات دیگر داده های eGRID را می توان برای ثبت و موجودی گازهای گلخانه ای، ردپای کربن، اطلاعات مصرف کننده ها، استاندارد های انتشار و تغییرات بازار برق استفاده کرد.

منبع:epa

 

 

https://zistonline.com/vdcb8abw.rhb5zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما