تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب : 82429
تفاهم نامه ای بین آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر و سازمان ملل برای انتقال انرژی پاک در شهرها منعقد شد

آغاز گذار به شهرنشینی کم کربن/ شهرها مسئول ۷۶ درصد دی اکسید کربن

زیست آنلاین: آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر (IRENA)  با برنامه اسکان سازمان ملل متحد (UN-Habitat) در تاریخ 12 مارس 2020 تفاهم نامه ای را امضا کرد تا در زمینه استفاده از انرژی پایدار در توسعه شهری همکاری کند.
به گزارش زیست آنلاین،  مطالعات IRENA نشان می دهد که 65 درصد از تقاضای جهانی انرژی مربوط به شهرها است و داده های تغییرات آب و هوایی نشان می دهد که شهرها مسئول 71-76 درصد از انتشار دی اکسید کربن در جهان هستند. به همین دلیل، برای حمایت از دولتها و شهرداری ها درانتقال انرژی آنها همکاری های سطح بالا بسیار حائز اهمیت می باشد.

این تفاهم نامه که بین فرنچسکو لاکامرا مدیرکل IRENA و معاون اجرایی سازمان UN-Habitat در ابوظبی ، امارات متحده عربی امضا شده ضمن ترویج شهرنشینی کم کربن موجب همکاری این دو سازمان در شهرها و نقش آنها در تحول انرژی جهانی خواهد بود. 

مدیر کل IRENA گفت: "شهرها موتورهای رشد اقتصاد مدرن هستند و همچنین منبع تقاضای انرژی و انتشار کربن هستند." وی گفت: "در راستای دستیابی به اهداف آب و هوایی و توسعه پایدار، دولت ها برای تقویت چارچوب های سیاسی فرصتی دارند که می توانند در جهت استفاده از انرژی های تجدید پذیر به شهرها کمک کنند.

شهرها می توانند به طور چشمگیری در دستیابی به اهداف تحول جهانی انرژی کمک کنند و این مشارکت به تسریع این روند کمک می کند. "

IRENA و UN-Habitat چندین سال با همکاری تخصص در مناسبت های مختلف همکاری می کنند.

ویکتور کیسوب ، معاون اجرایی سازمان ملل متحد- هابیتات اظهار داشت: "امضای این تفاهم نامه یکی از اقدامات سازمان ملل برای پیشبرد هم افزایی و همکاری است. ما خوشحالیم که همکاری خود را با IRENA برای آینده ی پایدار انرژی تقویت خواهیم کرد. "

این توافق نامه تبادل اطلاعات، تجربیات و تخصص ، تقویت گفتگوهای عمومی و هم افزایی دیدگاه های مختلف و اجرای مواضع مشترک را در بر می گیرد.هردو سازمان امیدوارند با این تفاهم نامه اقدامات جهانی مناسبی برای دستیابی به توسعه پایدار شهری انجام دهند.

منبع:irena

https://zistonline.com/vdceoe8v.jh8wwi9bbj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما