تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : 82406
هشدار روفالو به اروپا درباره آبهای شیمیایی موثر می افتد؟

آبهای تاریک ناجی زمین

زیست آنلاین: مارک روفالو، در اتاق در بسته ای در پارلمان اروپا، آخرین فیلم خود را به نمایش گذاشت که واقعیتی از زندگی تاریک بشر را به تصویر بکشد.
به گزارش زیست آنلاین،فیلم "آبهای تاریک" یا  Dark Waters داستان یک وکیل آمریکایی است که چگونه یکی از بزرگترین شرکت های شیمیایی جهان را به این موضوع که آگاهانه آب آشامیدنی محلی را آلوده می کنند، متقاعد می سازد.

روفالو در بروکسل به نمایندگان مجلس اروپا این هشدار را می دهد که بیم آن را دارد که همین اتفاق ممکن است در اروپا رخ دهد. روفالو خطاب به نمایندگان مجلس می گوید: "من می دانم پاسخ مردم نسبت به این فیلم اینست که: " من چیزی در این مورد نمی دانم؟" و اولین چیزی که آنها می گویند این است که من چه کاری می توانم انجام دهم، چگونه این موضوع را تغییر دهم؟

فعالین محیط زیست ترس آن را دارند که هزاران ماده شیمیایی موسوم به PFA ، که در وسایل روزمره از لباس گرفته تا وسایل آشپزخانه یافت می شود، به سلامتی انسان آسیب برساند. این نگرانی مشترک وکیل، ریچارد بیلیوت،  که این فیلم براساس آن ساخته شده است نیز هست .

بیلیوت توضیح می دهد: "مواد شیمیایی در سراسر جهان در نوشیدنی ها و همچنین در خون انسانها وجود دارد، وی ادامه می دهد:  بنابراین این فیلم واقعاً یکی از ابزارهایی است که می توان بوسیله آن ماهیت این مشکل را به افرادی شرح داد و در واقع به تلاش و پرداختن به این مواد شیمیایی به صورت جامع اقدام کرد. ".و این، موضوعی است که دفتر محیط زیست اروپا امیدوار است برنامه های خود را در ارتباط با آن افزایش دهد.

موضوع آلودگی مواد شیمیایی اکنون به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است و شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد این گروه از مواد شیمیایی می توانند بر سلامتی افراد  تأثیرات منفی جدی داشته باشند. در حال حاضر، می توانیم ببینیم که هزینه های پیامدهای بهداشتی در اروپا ده ها میلیارد یورو تخمین زده می شود. یوهانا سندل ، رئیس EEB می گوید: این پول زیادی است و فکر می کنم اکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ، شاید به لطف این فیلم، مردم ازکارهایی که باید انجام دهیم، درک بشتری پیدا کنند. "

در مورد PFA ها در وب سایت کمیسیون اروپا آمده است:"با تعداد بسیار زیادی از انواع PFA های شناخته شده، انجام ارزیابی خطرات ماده و نظارت جامع بر محیط زیست فرآیندی بسیار طولانی و پرانرژی است. در نتیجه، برای مدیریت PFA ها رویکردهای پیشگیرانه مورد بررسی قرار می گیرند."

 کمیسر محیط زیست توضیح می دهد : " فکر می کنم باید بحران را حل کنیم، مواد مختلف شیمیایی همه جا در اطراف ما هستند، البته باید کارهای مناسب و جدی ای انجام دهیم:  اول از همه اجرای اقدامات قانونی،  دوم ثبت و بررسی مواد شیمیایی جدید و پس از آن محافظت از شهروندان خود .

سالهاست که تهدید ناشی از مواد شیمیایی یک اولویت سیاسی نبوده است. فعالان محیط زیست و مارك روفالو امیدوار هستند كه فیلمشان در صدد تغییر این روال باشد.

منبع: .euronews

https://zistonline.com/vdcjmxeo.uqe8yzsffu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما