تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 82396
زیست آنلاین: آژانس بین المللی انرژی آمریکا برای تسریع در انجام اقدامات بهره وری انرژی در سراسر جهان، چهره های برجسته بین المللی را گرد هم آورده است تا راه هایی که برای کاهش انتشار جهانی دی اکسید کربن بسیار مهم است را پیدا کند . براساس تحلیل IEA ، پیشرفت در بهره وری انرژی در سال های اخیر بسیارکند شده است و این کندی تحقق اهداف آب و هوایی را برای جهان سخت تر می کند.
به گزارش زیست آنلاین، کمیته جهانی دراقدام فوری در مورد بهره وری انرژی، با تشکیل جلساتی مرکب از رهبران ملی، وزرای دولتها، مدیران ارشد تجارت و متخصصان فکر در سطح بین المللی، تابستان امسال با هدف ایجاد حرکتی جدید ، یک سری توصیه های کلیدی را ارائه خواهد داد.

کمیسیون جهانی اقدام فوری در 24 ژوئن 2019 در چهارمین کنفرانس جهانی سالانه آژانس بین المللی انرژی آمریکا در مورد بهره وری انرژی در دوبلین، ایرلند تأسیس شد. این کمیسیون در حال حاضر 21 عضو دارد و از رهبران ملی، وزیران فعلی و سابق انرژی، مدیران ارشد تجارت و رهبران تفکر جهانی تشکیل شده است.

اعضای این کمیسیون با حمایت تحلیلی از آژانس بین المللی انرژی آمریکا، چگونگی تسریع پیشرفت در بهره وری انرژی در سیاست های دولت های سراسر جهان را از طریق انجام اقداماتی جدی بررسی می کنند. این مجموعه یک سری توصیه های عملی را ارائه می دهد که در تابستان سال 2020 اعلام خواهد شد.

این کمیسیون در راستای گذار انرژی در سراسر جهان اقدام می کند. با وجود پتانسیل های فوق العاده بهره وری انرژی، جهان در تلاش است تا منافع کامل خود را بدست آورد. تقاضای جهانی انرژی همچنان در حال افزایش است وانتشار CO2 در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

در همین حال، شدت انرژی یعنی انرژی مورد نیاز برای تولید یک واحد تولید ناخالص داخلی به سرعت کافی بهبود نمی یابد تا بتواند تقاضای زیاد انرژی و رشد انتشار گاز CO2 را جبران کند. با توجه به این روندهای نگران کننده، دولت ها و رهبران در سراسر جهان به طور فزاینده ای باید تلاش های کارآیی انرژی را افزایش دهند.

در همین رابطه، فیلم های کوتاهی در سایت آژانس بین المللی انرژی آمریکادر بخش کارائی انرژی بارگذاری شده اند که در آنها اعضای کمیسیون جهانی اقدام فوری در مورد اینکه چرا راندمان انرژی برای آنها مهم است و کمیسیون چه تاثیری می تواند داشته باشد، بحث می کنند.

منبع:iea

https://zistonline.com/vdch-xn6.23niwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما