تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 82387
زیست آنلاین: صنعت جهانی نفت با وجود عدم اطمینان در مورد تقاضا، عرضه، استراتژی های سرمایه گذاری و مدل های تجاری، با چالش هایی اساسی روبرو است. این صنعت عظیم، در عین اینکه می تواند همچنان به افزایش ظرفیت تولیدات روزافزون خود ادامه دهد، باید به نیازهای جامعه جهانی در مورد مهار انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود پایداری خود نیز پاسخ های مناسبی دهد.
به گزارش زیست آنلاین، به منظور کاهش خطرات ناشی از تغییرات آب و هوا، توجه جهانی به طور فزاینده ای بر لزوم تسریع به گذار به سمت انرژی پاک متمرکز شده است. با توجه به نقش مهمی که صنعت نفت و گاز در مسائل انتشار گازهای گلخانه ای و ردپای کربن دارد، این بخش از انرژی، در بطن موضوع یعنی دوره گذار از سمت نفت به سوی انرژی پاک قرار دارد.

اکثر کشورها در سراسر جهان بین سال های 2019 و 2025 سیاست هایی برای بهبود بهره وری انرژی و کاهش انتشار دی اکسید کربن (CO2) اعمال می کنند، تقاضا برای بنزین و گازوییل کاهش خواهد داشت. از طرف دیگر، وسایل نقلیه برقی نیز محبوبیت خود را افزایش می دهند. با این وجود، پالایشگاهها نسبت به آنچه برای تأمین تقاضای محصول نیاز است، همچنان به افزایش ظرفیت تولید خود می پردازند.

بسیاری از شرکت ها پروژه های کوتاه مدتی را برای سالهای آینده در اولویت کاری خود قرار می دهند، از اینرو، تأثیر دوره گذار انرژی پاک بر عرضه نفت هنوز مشخص نیست. تا به امروز، شرکت های بزرگ نفتی در مورد کاهش انتشار CO2 نشانه هایی مبنی بر تمرکز بر اهداف بلند مدت از خود بروز داده اند.

با این وجود، سرمایه گذاران همچنان به فشار خود بر صنعت می پردازند تا تمرکز خود را بر موضوعاتی مانند پایداری بیشتر کنند و این در حالی است که فعالان حوزه صنعت نفت و گاز، به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی، به دنبال جلوگیری از تحولات جدید هستند.

صنعت جهانی نفت با وجود عدم اطمینان در مورد تقاضا، عرضه، استراتژی های سرمایه گذاری و مدل های تجاری، با چالش هایی اساسی روبرو است. این صنعت عظیم، در عین اینکه می تواند همچنان به افزایش ظرفیت تولیدات روزافزون خود ادامه دهد، باید به نیازهای جامعه جهانی در مورد مهار انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود پایداری خود نیز پاسخ های مناسبی دهد.

منبع:iea

https://zistonline.com/vdchqxn6.23ni6dftt2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما