تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 82365
زیست آنلاین: مصرف گاز طبیعی درتابستان بدلیل استفاده در تهویه مطبوع و البته تولید برق بسیار کمتر بوده اما در تابستان 2019، درجه حرارت نسبتاً بالا باعث افزایش مصرف برق و در نتیجه مصرف گاز طبیعی شد
به گزارش زیست آنلاین، به گفته آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) مصرف گاز طبیعی در آمریکا، با  3٪ افزایش در سال 2019 به رکورد 85 میلیارد فوت مکعب در روز (Bcf /d) رسیده است. افزایش مصرف در نیروگاه های تولید برق و قیمت پایین گاز طبیعی باعث این بوده است.

میزان مصرف گاز طبیعی ایالات متحده در نیروگاههای برق با 7٪ رشد معادل 2 میلیارد فوت مکعب در روز اما در بخش های تجاری، مسکونی و صنعتی نسبتاً ثابت باقی مانده است. صادرات گاز طبیعی از طریق خط لوله و همچنین گاز طبیعی مایع (LNG) به مکزیک به ترتیب 5 و 2 میلیارد فوت مکعب در روز رشد داشته است. مصرف نیروگاه ها در سال 2019 معادل 31 میلیارد فوت مکعب یا 36٪ از کل مصرف بوده که این میزان شامل افزایش در ظرفیت تولید نمی باشد. تشکیل می دهد.

از کل سوخت مصرفی در نیروگاههای تولید برق در سال 2019، سهم گاز طبیعی 38٪ ، پس از آن 23٪ برای زغال سنگ و 20٪ برای انرژی هسته ای بوده است. با افزایش ظرفیت جدید تولید با سوخت گاز طبیعی، جایگزینی نیروگاه های با سوخت زغال سنگ همچنان ادامه دارد و تقریبا حدود 5٪ از کل مصرف زغال سنگ ایالات متحده در سال 2019 کاسته شده است.

نوسانات دمای هوا تا حد زیادی بر مصرف گاز طبیعی تأثیر دارد. در طول زمستان، میزان مصرف گاز طبیعی در ایالات متحده در بالاترین حد است زیرا برای گرمایش فضا در بخش های مسکونی و تجاری گاز طبیعی سوخت اصلی است. آمارها نشان می دهند که تقاضا برای گاز طبیعی به عنوان سوخت مصرفی درگرمایش محیط در سال های 2019 و  2018 تغییر چندانی نداشته و مشابه بوده است.

مصرف گاز طبیعی درتابستان بدلیل استفاده در تهویه مطبوع و البته تولید برق بسیار کمتر بوده اما در تابستان 2019، درجه حرارت نسبتاً بالا باعث افزایش مصرف برق و در نتیجه مصرف گاز طبیعی شد بطوریکه برای تولید برق در نیروگاهها در ماه ژوئیه سال 2019، 41.1 میلیارد فوت مکعب در روز و در ماه آگوست به 41.6 میلیارد فوت مکعب در روز رسید و رکورد جدیدی را ثبت نمود. در دهه گذشته بخش تولید برق به دلیل وجود قیمت های رقابتی گاز طبیعی و پیشرفت فن آوری نیروگاه ها به سمت گاز طبیعی تمایل بیشتری نشان داده است.

منبع:کلیک کنید

https://zistonline.com/vdcdks0j.yt0x96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما