تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 82352
زیست آنلاین: کلیه شهروندان نیویورک که هنگام خرید از کیسه های پلاستیکی استفاده می کنند باید برای پرداخت کمی بیشتر از آنچه انتظار دارند آماده باشند. مشاغل سراسر کشور در حال آماده سازی برای ممنوعیت کیسه های پلاستیکی هستند که از روز یکشنبه به مرحله اجرا در می آید و آنچه خریداران باید انتظار داشته باشند اینست که استفاده از کیسه های پلاستیکی ممنوع خواهد بود.
به گزارش زیست آنلاین،در تلاش برای کاهش ضایعات شهر، فرماندار اندرو کوومو در ماه مارس گذشته (اسفند 97) قانونی را امضا کرد که کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را در یک فرصت یکساله در نیویورک ممنوع می کند. در همین رابطه، از اول مارس 2020 ، بدلیل ممنوعیت های ایجاد شده، اکثر فروشگاه ها و مشاغل هزینه 5 درصدی را برای خریداران کیف های کاغذی تحمیل می کنند.

چرا؟ بنا بر اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست ایالتی نیویورک ، این قانون با هدف کمک به حفاظت از محیط زیست و حیوانات در ایالت هایی که سالانه بیش از 23 میلیارد کیسه پلاستیکی توسط شهروندان استفاده می شود ، ابلاغ شده است.

وی در بیانیه ای که در 20 فوریه منتشر شد ، از برگزاری یک برنامه آموزشی به نام "BYOBagNY"در سراسر کشور برای آموزش افراد و آماده سازی فکر آنها برای کمک به آمادگی این تغییر و آگاه سازی عمومی خبر داد.

کومو در همان بیانیه گفت: "همین لحظه کیسه های پلاستیکی در درختان آویزان می شوند ، خیابان ها مملو از آنها است ، محل های دفن زباله های ما را پر می کنند و دریاچه ها ، برکه ها  و رودخانه های ما را آلوده می کنند. "ما اقدامات جسورانه ای برای محافظت از محیط زیست خود و ممنوعیت این موانع زیست محیطی انجام دادیم و با این کار می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که شهروندان نیویورک آماده هستند و تمام واقعیت ها را می دانند.

فروشگاه ها چگونه آماده می شوند؟ بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و خرده فروشان در نیویورک در تلاش هستند تا قانون جدید را در اول مارس یعنی از هفته آینده اجرا کنند.
جیم کالوین ، رئیس انجمن فروشگاه های زنجیره ای نیویورک ، روز جمعه اظهار داشت که مقاومت و اضطراب زیادی درباره این ممنوعیت در میان اعضای آنها وجود داشته است.
وی ادامه می دهد: "بزرگترین مشکل در حال حاضر کمبود و بالا رفتن هزینه کیف های کاغذی است که قرار بود جایگزین ارزان قیمت پلاستیک برای مصرف کنندگان باشد که از آوردن کیسه پارچه ای یا کاغذی خود غافل می شوند." " بیمآن می رود که در برخی از فروشگاه ها کیسه های کاغذی وجود نداشته باشند و اگر مشتری کیسه پارچه ای خود را فراموش کرده باشد ، بتواند یک کیسه دوستدار محیط زیست را با قیمتی اندک  بخرد یا خرید خود را در آغوش خود انجام دهد." که در اینصورت باعث می شود یک فروشگاه زنجیره ای راحت به یک فروشگاه ناراحت کننده تبدیل شود. "

کدام فروشگاه ها مشمول این قانون نمی باشند؟ از اول ماه مارس اکثر فروشگاهها و مغازه های خرده فروشی نباید کیسه های پلاستیکی را در اختیار مشتریان بگذارند اما معافیت های معدودی نیز وجود دارد. کیسه‌های پلاستیکی می تواند برای گوشت پخته نشده و داروها هنوز هم مورد استفاده قرار گیرد.

خریداران و مشتریان چگونه می توانند برای این ممنوعیت آماده شوند؟ مشتریان می توانند با آوردن کیسه های پارچه ای یا کاغذی قابل استفاده مجدد خود و عدم پرداخت بابت خرید کیسه های جدید مقداری از پول خود را پس انداز کنند
 

https://zistonline.com/vdcj8teo.uqe8izsffu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما