تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 82340
زیست آنلاین: کارشناسان هشدار می دهند که حفاری در یکی از بزرگترین ذخایر کربن روی کره زمین در کنگو می تواند مقدار گازهای گلخانه ای معادل انتشار سالانه ژاپن آزاد کند.
حفاری نفت در منطقه کنگو مقدار زیادی کربن منتشر می کند
به گزارش زیست آنلاین، تحقیقات نشان می دهد حفاری برای نفت در کنگو مقدار زیادی کربن به جو منتشر خواهد کرد. با توجه به تحقیقات انجام شده اگر برنامه های حفاری برای یافتن نفت زیر حوضه کنگو پیش برود، بزرگترین باتلاق گرمسیری جهان می تواند از بین برود و همچنین دی اکسید کربنی معادل انتشار سالانه ژاپن آزاد خواهد شد.

دانشمندان هشدار می دهند، حفظ باتلاق Congo’s Cuvette Centrale ، که به اندازه کشور انگلستان وسعت دارد و دارای ذخیره 30 میلیارد تنی کربن است، امری کاملاً ضروری می باشد.

با این حال، براساس تحقیقات انجام شده توسط Global Witness و شبکه همکاریهای تحقیقاتی اروپا این ذخایر نفتی می تواند حاوی 359 میلیون بشکه نفت باشد و این جنگل اکنون آخرین مرز برای اکتشاف نفت است.

Cuvette Centrale که بخشی از حوضه کنگو را تشکیل می دهد دومین جنگل بزرگ گرمسیری و یکی از دورافتاده ترین مناطق جهان است. این منطقه دست نخورده در اکثر سال ها آبگرفته است و یک زیستگاهی مهم برای فیل های جنگلی در معرض خطر و گوریل های دشتی است.

طبق مقاله ای که در ژورنال Nature منتشر شده است، محققان تخمین زده اند که کربن این منطقه معادل سه سال انتشار جهانی حاصل از سوخت های فسیلی را در خود ذخیره کرده است. از این رو به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر کربن در کره زمین شناخته می شود.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcgzw97.ak9xt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما