تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 82317
زیست آنلاین: کارشناسان می گویند پیش بینی می شود قیمت های انرژی استرالیا تا سال 2022 به میزان 7٪ کاهش یابد زیرا هزینه های مربوط به تجدیدپذیرها کاهش می یابد.
کاهش قیمت انرژی در استرالیا با رشد تجدیدپذیرها
به گزارش زیست آنلاین، کارشناسان می گویند رشد انرژی های تجدید پذیر قیمت برق را کاهش می دهد، اما در عین حال هشدار می دهند آب و هوای نامساعد و افزایش سن نیروگاه های زغال سنگ، امنیت انرژی را تهدید می کنند. طبق گفته هیئت امنیت انرژی استرالیا (ESB)، قیمت برق شهری تا سال 2022 حدود 7.1 درصد کاهش می یابد. این رقم معادل میانگین صرفه جویی 97 دلار برای هر خانواده است.

ESB در جدیدترین گزارش خود درمورد سلامت بازار ملی برق این کشور که قرار است امروز منتشر شود، از نسل جدید انرژی های تجدیدپذیر کم هزینه برای پایین آمدن قیمت های عمده حمایت می کند و هشدار می دهد که آب و هوای نامساعد و افزایش سن نیروگاه های زغال سنگ، قابل اطمینان بودن عرضه را تهدید می کند.

ESB متوجه شد که 16 درصد از برق استرالیا در سال های 2018 تا 2019 توسط انرژی باد و خورشیدی تولید شد و پیش بینی می شود سهم  تجدیدپذیرها در سال 2022 به 27 درصد و در 2030 به 40 درصد برسد. حزب کارگر در انتخابات گذشته وعده داده بود که تا سال 2030 سهم  تجدیدپذیرها 50 درصد باشد که این گزارش نشان می دهد این وعده تحقق نخواهد یافت.

به لطف تامین 100 درصدی انرژی تجدیدپذیر در تاسمانی و 53 درصدی در استرالیای جنوبی، استرالیا در کنار ایرلند، ایالت کالیفرنیا، آلمان، اسپانیا و پرتغال در رده اول سهم تجدیدپذیرها در تامین انرژی قرار دارد. منابع انرژی تجدیدپذیر 10 تا 20 درصد از انرژی کوئیزلند، نیو ساوت ولز و ویکتوریا را تامین می کنند که این نسبت به سرعت در حال رشد است.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdca0ena.49nu615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما