تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 82308
زیست آنلاین: این فعال نوجوان در دومین سفر خود به انگلیس دریک سال گذشته، در اعتراض هفته آینده حضور خواهند رساند.
دعوت از گرتا تونبرگ برای حضور در انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، گرتا تونبرگ هفته آینده برای شرکت در اعتراض جوانان در بریستول به انگلیس سفر خواهد کرد.

این فعال اقلیمی 17 ساله، که با اعتراضات خود در خارج از پارلمان سوئد در سال 2018، اعتصابات اقلیمی را پایه گذاری کرد، قصد دارد روز جمعه به معترضین در کالج گرین بپیوندد. این دومین بار در یک سال گذشته است که تونبرگ به معترضین در انگلستان می پیوندد.

آوریل گذشته، وی به فعالان شورش علیه انقراض در مرکز لندن پیوست. او همچنین در پارلمان سخنرانی كرد و به نمایندگان مجلس گفت كه حمایت انگلیس از سوخت های فسیلی و گسترش فرودگاه ها بیش از حد پوچ است.

یکی از برگزارکنندگان "اعتراضات جوانان بریستول برای اقلیم" گفت: "همه ما بسیار هیجان زده هستیم.همه از فکر شنیدن صحبت های او هیجان زده هستند. من آرزوی دارم که با او ملاقات کنم زیرا او بنیانگذار این جنبش و برای آن بسیار مهم است. او یک اسطوره است حتی اگر کوچکتر از من باشد. ما واقعاً امیدواریم که افراد زیادی برای استقبال از او در بریستول به ما بپیوندند."

وی گفت گرتا در ابتدا قصد داشت به لندن سفر کند، اما از آنجا که منطقه ای که برای اعتراض در پایتخت در نظر گرفته شده بود بسیار کوچک بود، مسئولان برگزاری این تجمع بریستول را پیشنهاد دادند.

بریستول در سال 2015 عنوان پایتخت سبز اروپا را کسب کرد. در سال 2018، این شهر به اولین شهر انگلیس تبدیل شد که "وضعیت اضطراری اقلیمی" اعلام کرد. ماه گذشته نیز، بریستول به دلیل کاهش بسیاری از پرندگان، حشرات و برخی از پستانداران، یک وضعیت اضطراری زیست محیطی اعلام کرد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcaaena.49nuw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما