تاریخ انتشار :شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 82304
زیست آنلاین: اقتصاددانان JP Morgan هشدار می دهند که بحران آب و هوا تهدیدی برای نسل بشر است.
بحران آب و هوا تهدیدی برای نسل بشر است
به گزارش زیست آنلاین، گزارش فاش شده سرمایه گذار اصلی سوخت های فسیلی جهان می گوید زمین در مسیری پایدار نیست. براساس یک سند درز کرده، بزرگترین تامین کننده مالی در سوخت های فسیلی جهان به مشتریان هشدار داده است که بحران آب و هوا بقای بشریت را تهدید می کند و سیاره زمین در یک مسیر ناپایدار قرار دارد.

گزارش JP Morgan در مورد خطرات اقتصادی ناشی از گرمایش جهانی انسانی می گوید: سیاست های اقلیمی باید تغییر کند در غیر اینصورت جهان با عواقب جبران ناپذیری روبرو می شود.

این مطالعه به طور ضمنی استراتژی سرمایه گذاری بانک های آمریکایی را محکوم و نگرانی های فزاینده بین موسسات مهم وال استریت را در مورد خطرات مالی و اعتباری ادامه سرمایه گذاری صنایع سنگین کربن محور، مانند نفت و گاز برجسته می کند.

براساس تحلیلی که سال گذشته انجام شد، JP Morgan از زمان توافق پاریس، 75 میلیارد دلار به شرکتهایی که در بخش هایی از قبیل اکتشاف نفت و گاز قطب شمال ددر حال گسترش فعالیت هستند، خدمات مالی ارائه داده است.

بانک سرمایه گذاری می گوید تغییرات اقلیمی نشان دهنده یك شکست جهانی در بازار است به این معنا كه تولیدكنندگان و مصرف كنندگانی که عامل انتشار دی اکسید کربن هستند خسارتی برا آن پرداخت نمی كنند. برای برطرف کردن این امر، نیاز جهانی به مالیات کربن وجود دارد ، اما این امربه زودی اتفاق نمی افتد، چرا که نگرانی هایی در مورد شغل و رقابت بنگاه ها وجود دارد.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcgtw97.ak9xz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما