تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 82274
زیست آنلاین: مدیر اجرایی شرکت نفتی توتال به رویترز گفت: Total فرانسه در نظر دارد فروش نفت را به بازارهای انرژی متوقف کند زیرا این غول انرژی به دنبال کاهش ردپای کربن و رشد تجارت خود در حوزه انرژی تجدید پذیر است.
توتال به سمت انرژی های تجدیدپذیر می رود
به گزارش زیست آنلاین، روغن سوخت یکی از بیشترین تولیدکننده های دی اکسید کربن در فرآورده های نفتی است که به طور عمده برای تولید برق و به عنوان سوخت دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

"پاتریک پویان"، مدیر اجرایی شرکت توتال، در مصاحبه ای به رویترز گفت: ما می خواهیم فروش روغن سوخت برای تولید انرژی را متوقف کنیم. شرکت توتال، بزرگترین پالایشگاه اروپا، بیش از 4 درصد فرآورده های نفتی کل دنیا را تولید می کند.

بسیاری از پالایشگاه ها، از جمله توتال، در سال های اخیر، کارخانه ها را به روز کرده اند تا بتوانند تولید روغن سوخت خود را کاهش دهند و بخش حمل و نقل دریایی نیز به سمت سوخت پاک تر حرکت کند. شرکت  توتال ظرفیت تولید در حدود 2 میلیون بشکه در روز را دارد و یکی از بزرگترین تاجران نفت و گاز جهان است. فروش فرآورده های نفتی این شرکت نفتی که شامل فرآورده های پالایش شده و مواد شیمیایی است، در سال 2019 به 4.1 میلیون بشکه در روز رسید.

در سال گذشته، براساس داده های این شرکت، روغن سوخت برای مصارف تولید انرژی و حمل و نقل دریایی حدود 5 درصد ازمحصولات این شرکت را تشکیل داد. میزان درآمد توتال از فروش روغن سوخت مشخص نیست.

سخنگوی توتال گفت: بخش بازاریابی این شرکت از این به بعد به دنبال گزینه های جدید برای فروش روغن سوخت برای نیروگاه ها نیست. شرکت توتال با هدف کاهش اثر کربن محصولات خود به میزان 15 درصد  تا سال 2030 از سطح موجود سال 2015 برنامه های خود را پیش می برد.

این برنامه ها شامل کاهش فروش محصولات تولید کننده کربن و افزایش فروش سوخت های پاک و همچنین سرمایه گذاری برای انرژی های تجدیدپذیر است. این شرکت بزرگ که در سال های اخیر خود را به عنوان یک شرکت انرژی و نه شرکت نفت و گاز معرفی کرده است، قصد دارد تا سال 2025 به تولید حدود ده برابر تولید برق تجدیدپذیر تا 25 گیگاوات برسد.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcc0iq4.2bqim8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما