تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 82270
زیست آنلاین: گرمای شدید تابستان ناشی از عملکرد انسان در ایجاد تغییرات اقلیمی، می تواند در دهه های آینده خطرناک تر شود.
گرمای کشنده تابستان در دهه های آینده خطرناکتر می شود
به گزارش زیست آنلاین، گرمای شدید در روزهای تابستان یکی از عواقب خطرناک تاثیر عملکرد انسان ها در تغییرات اقلیمی است. زمانیکه خورشید غروب می کند و هوا خنک می شود، خطرات برای سلامتی انسان چند برابر می شود. بعد از گذراندن یک روز گرم، مردم تمایل دارند که یک شب خنک را تجربه کنند تا بتوانند از گرمای روز فاصله بگیرند. گرمای شدید هوا در طول روز و شب که در فواصل نزدیک به هم اتفاق می افتد انسان را از این فرصت آسایش محروم می کند.

برخی دانشمندان می گویند این افزایش دمای تقریباً بدون توقف توانایی ما برای سازگاری را افزایش می دهد و در بعضی جاها می تواند میزان بقای انسان را خصوصاً در بین جمعیت های آسیب پذیر آزمایش کند. مطالعه محققان نشان داد که در حال حاضر روزهای فوق العاده گرم  رو به افزایش است. چرا که دمای هوا در روز و شب بالاتر از 90 درصد سابقه تاریخی آن است.

از سال 1960 تا کنون، تقریباً 5 روز فوق العاده گرم در نیمکره شمالی ثبت شده است که این روزها تقریبا 2.7 درجه فارنهایت (1.5 درجه سانتیگراد) از سایر روزها گرمترند. به گفته دکتر کریستی ابی، استاد مرکز بهداشت و محیط جهانی در دانشگاه واشنگتن، مدت زمان و شدت قرار گرفتن در معرض این گرما کشنده است.

نویسندگان این مطالعه می گویند افزایش هم تناوب و هم شدت این روزها و شبهای گرم، بیشتر ناشی از آلودگی گازهای گرم کننده زمین و حاصل  فعالیتهای انسانی است. یعنی سوختن سوختهای فسیلی و منابع دیگر.

این مطالعه نشان داد مناطقی مانند جنوب ایالات متحده، شمال غربی و جنوب شرقی کانادا، غرب و جنوب اروپا، مغولستان و جنوب شرقی چین که هم اکنون هم بیشترین افزایش دما در روزهای گرم را تجربه کرده اند، در دهه های آینده حتی شدت گرمای وحشتناکتری را تجربه می کنند. تاکنون هزاران نفر در اروپا و هند به دلیل گرمای هوا کشته شده اند.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdciurav.t1ary2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما