تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 82264
زیست آنلاین: اعضای شورای شهر، در یک تصمیم تاریخی، با طرح گسترش فرودگاه این شهر مخالفت کرده و رای به لغو آن دادند.
اعتراضات اقلیمی برنامه گسترش فرودگاه بریستول را لغو کرد
به گزارش زیست آنلاین، طرح گسترش فرودگاه بریستول پس از اعتراضات مبنی بر تشدید وضعیت بحرانی آب و هوا، آسیب به سلامتی مردم منطقه و آسیب رساندن به گیاهان و جانوران رد شد.

به اعضای شورای توصیه شد که این طرح را به تصویب برسانند و هشدار داده شده بود كه در صورت عدم تایید، مسئولین می توانند با یک پرس و جوی عمومی پرهزینه مواجه شوند.

اما در پی جلسه چهار و نیم ساعته در Weston-super-Mare، اعضا برنامه های توسعه را با 18 رای مخالف در مقابل 7 رای موافق رد كردند. فعالان محیط زیست این تصمیم را تاریخی خواندند و گفتند که این تصمیم به دیگران الهام می بخشد که برنامه های گسترش فرودگاه ها را رد کنند.

دون دیویس، رهبر شورا گفت: آنچه کمیته در نظر گرفته است این است که اثر مضر توسعه فرودگاه در این منطقه و تأثیر گسترده بر محیط زیست از مزایای گسترش آن بیشتر است. من می دانم که بعضی از مردم از این تصمیم ناراحت خواهند شد و من اطمینان دارم می توانیم در آینده در این تصمیم تجدید نظر کنیم. زمانی که صنعت حمل و نقل هوایی عاری از انتشار کربن و پیوندهای حمل و نقل عمومی به فرودگاه بسیار قوی تر شود.

این فرودگاه که در هفت مایلی جنوب بریستول واقع است، آخرین بار در سال 2011، با دریافت مجوز گسترش، ظرفیت آن از 7 میلیون به 10 میلیون مسافر در سال افزایش یافت.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcba5bw.rhb50piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما