تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 82253
زیست آنلاین: روز جمعه بوتسوانا شش پروانه را برای شکار مجموعا 60 فیل به حراج گذاشت تا اولین کشوری در جنوب آفریقا باشد که مجوز شکار فیل را صادر کرده است‌.
مجوز شکار فیل در آفریقا
به گزارش زیست آنلاین،  مکگویتس مازیسی، رئیس جمهور بوتسوانا ماه می سال گذشته 5 سال ممنوعیت شکار را لغو کرد. مقامات بوتسوانا می گویند شکار برای کاهش درگیری بین حیوانات و انسان ها، به ویژه کشاورزانی که محصولات و زیرساخت های آن ها توسط فیل هایی که خارج از محدوده زیستگاهی خود تردد می کنند، ضروری است.

ادرین راس، مسئول حراج گفت: هفت بسته شکار هر کدام شامل مجوز شکار 10 فیل، برای حراج موجود بودند. تنها یک بسته به فروش نرسید زیرا هیچ داوطلبی قیمت 2 میلیون پولا (181،000 دلار) را قبول نکرد. شش بسته شکار مجموعا به قیمت ۲۵ میلیون پولار به فروش رسید.

بوتسوانا و همسایگان آن زیمبابوه، زامبیا، نامیبیا و آفریقای جنوبی در چند سال گذشته به منظور ایجاد تعادل بین محافظت از گونه های جانوری مانند فیل، کرگدن و گاو میش و مدیریت تجاوز این حیوانات به مناطق مسکونی, در قوانین حفاظتی تجدیدنظر کردند.

یکی از ساکنان گابورون، پایتخت بوتسوانا، که روستای آن ها یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را از حضور این جانوران دیده است گفت: فیلها بسیاری از مردم را به قتل رسانده و وضعیت معیشت آن ها را از بین برده اند. من فکر می کنم دولت کار درستی را برای کاهش تعداد آنها انجام می دهد.

منبع : reuters

https://zistonline.com/vdcjt8eo.uqe8izsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما