تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : 82251
زیست آنلاین: تأثیرات زیست محیطی شلوار جین باعث می شود خریدارانی که به محیط زیست اهمیت می دهند نسبت به خرید آن مردد باشند. اما برندهای مختلف در حال توسعه راه های ابتکاری برای کاهش خسارت هستند.
تولید شلوار جین تجزیه پذیر
به گزارش زیست آنلاین، چرا شلوار جین بسیار مورد بحث است؟ آیا به خاطر این است که تخمین زده می شود 10 هزار لیتر آب برای پرورش پنبه استفاده شده در هر شلوار نیاز است؟ یا پرمنگنات پتاسیم که به طور گسترده برای مندرس کردن شلوارهای جین استفاده شده و ممکن است باعث آسیب به ریه کارگران شود؟

"رویان آتوود"، مدیر ارشد تجارت پایدار جهانی در برندهای Kontiir که مالک Lee و Wrakgler است می گوید صنعت جین در یک لحظه مهم قرار دارد.
برند لی جزو 30 برند مشارکت کننده در پروژه طراحی مجدد شلوار جین Ellen MacArthur که یک ابتکار جدید حاکم بر کلیه جنبه های تولید جین، از الیاف اصلاح شده کشاورزی گرفته تا تکنیک های شستشو مانند ممنوعیت استفاده از پرمنگنات پتاسیم است.

به عنوان مثال شلوار جین باید با پرچ و سخت افزار ساخته شود تا بعد از اینکه شلوار بلا استفاده شد، به راحتی جدا شوند تا به آن ها اجازه دهند به راحتی بازیافت شوند. اولین محصولاتی که دارای لوگوی Jeans Redesign هستند، در پاییز به بازار عرضه می شوند.

لی که در حال حاضر در سه کارخانه در اسپانیا، مکزیک و هند محصول خود را تولید می کند بهار امسال شلوار جین "کمپوست" خود را رونمایی می کند. آتود می گوید: این شلوارها کاملاً تجزیه می شوند و تقریبا 200 روز طول می کشد تا این تجزیه اتفاق بیفتد.

این صنعت در تلاش است تا خود را پاکتر و پایدار تر کند و در فن آوری های جدید مانند کف خشک برای رنگ کردن شلوار لی که استفاده از آب و همچنین انرژی و مواد شیمیایی را کاهش داده و تخلیه پساب سمی آبی به رودخانه ها را خاتمه می  دهد، سرمایه گذاری کند.

https://zistonline.com/vdchzin6.23nimdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما