تاریخ انتشار :شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82181
زیست آنلاین: گردش مالی در تجارت جهانی تولید گازهای گلخانه ای در سال گذشته با افزایش قیمت ها، به 214 میلیارد دلار در سال گذشته رسید و یک رکورد جدید را ثبت کرد.
رکورد گردش مالی تجارت جهانی کربن شکسته شد
به گزارش زیست آنلاین، گردش مالی نسبت به سال گذشته 34 درصد رشد داشته و برای سومین سال متوالی این رشد را نشان می دهد. بزرگترین بازار کربن جهان، سیستم تجارت گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا ETS) )، تقریباً 80 درصد از حجم معامله شده را تشکیل می دهد. دلیل اصلی افزایش قیمت ها مکانیسمی است که در ژانویه سال گذشته به مرحله اجرا درآمد. در این مکانیسم بسیاری از مجوزها کنسل و عرضه سخت تر شد.

در بسته سیاستی "توافق نامه سبز" کمیسیون اروپا، که در ماه دسامبر اعلام شد، اتحادیه اروپا متعهد شد تا سال 2050، انتشار گازهای گلخانه ای کمتر از توانایی جذب آن شود. این کمیسیون همچنین در نظر دارد اهداف بلند پروازانه تری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 2030 را تا اواسط امسال پیشنهاد دهد.

طرح های معاملات گازهای گلخانه ای یا بازارهای کربن، یک ابزار مبتنی بر بازار برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای هستند. کشورها یا شرکت ها مجاز به انتشار مقدار مشخصی گازهای گلنخانه ای هستند و در صورت تجاوز از حد مجاز، می توانند مجوزهای دیگران را خریداری کنند.

دو بازار منطقه ای كربن در آمریکای شمالی، ابتکار اقلیم غربی و ابتکار منطقه ای گاز گلخانه ای، با توجه به انتظارات عرضه بیشتر در سال 2021، سال گذشته 74 درصد رشد داشتند و به 24 میلیارد دلار رسیدند.

بزرگترین منتشر کننده گازهای گلخانه ای جهان، چین، امسال یک طرح ملی تجارت گازهای گلخانه ای را آغاز خواهد کرد. در همین حال، هشت طرح آزمایشی این کشور 301 میلیون دلار گردش مالی داشتند که نسبت به سال گذشته 40٪ افزایش داشته است.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcjvveo.uqe8ozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما