تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82131
زیست آنلاین: نیمی از دانشگاههای انگلستان اعلام کرده اند از سوخت های فسیلی فاصله خواهند گرفت.
تعهد نیمی از دانشگاههای بریتانیا برای دوری از سوختهای فسیلی
به گزارش زیست آنلاین، کمپین ها می گویند 78 از 154 دانشگاه به تبلیغات صدور مجوز بزرگ برای نه گفتن به نفت پیوستند. ۷۸ دانشگاه  از مجموع 154 دانشگاه دولتی انگلیس به کمپین انصراف یا تعهد برای انصراف از صنایع نفتی، پیوسته اند. اگرچه تعدادی از دانشگاه ها فقط از برخی از سوخت های فسیلی، مانند زغال سنگ فاصله گرفته اند، اما برخی دیگر قبلاً استفاده از سوخت های فسیلی را کلا کنار گذاشته اند.

کریس سالتمرش از کمپین زمین و مردم گفت: جدا کردن صنایع از دانشگاهها موقعیت بسیار حساسی است. این که دانشگاه ها اکنون خیلی سریع و به طور کامل در حال فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی هستند، نشان می دهد که مجوز اجتماعی صنعت سوخت های فسیلی طی هفت سال گذشته از بین رفته است.
 

در دانشگاه های انگلیس این اعتقاد وجود دارد که شرکت های سوخت فسیلی نمی توانند نقش موثری در حل بحران آب و هوا داشته باشند. سالتمرش هشدار داد، موسساتی كه در برابر گذر از سوخت های فسیلی مقاومت می کنند، در آینده به شدت توسط تاریخ قضاوت خواهند شد.


دانشگاه هایی که هنوز استفاده از سوخت های فسیلی را کنار نگذاشته اند، هم اکنون می توانند با دانشجویان خود در سمت راست تاریخ بایستند یا برای همیشه به عنوان یک همدست در جنایات نابودی آب و هوا شناخته شوند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcezz8v.jh8wxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما