تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82102
زیست آنلاین: انرژی تولید شده توسط بخش تجدیدپذیر انگلستان از نیروگاه های سوخت فسیلی در 137 روز از سال 2019 پیشی گرفت تا به سیستم انرژی این کشور کمک کند سبزترین سال خود را رقم بزند.
غلبه تجدیدپذیرها بر زغال سنگ در 137 روز از سال 2019
به گزارش زیست آنلاین، در گزارش وب سایت Carbon Brief آمده است که انرژی تجدیدپذیر (انرژی های بادی، خورشیدی، آبی و زیست توده) در سال گذشته 9 درصد رشد داشته و بزرگترین منبع برق انگلیس در ماه های مارس، آگوست، سپتامبر و دسامبر بود.

افزایش منابع تجدیدپذیر باعث شده است تولید برق از نیروگاه های زغال سنگ و نیروگاه های گازی نسبت به سال گذشته 6 درصد و نسبت به ابتدای دهه، 50 درصد کاهش یابد.

در همین حال، تعداد روزهای بدون زغال سنگ از اولین دوره 24 ساعته در سال 2017 به 21 روز در سال 2018 و 83 روز در سال گذشته رسیده است.

یافته ها نشان می دهد که برق کم کربن، از جمله انرژی های تجدیدپذیر و نیروگاه های هسته ای، برای اولین بار در سال گذشته بیش از نیمی از انرژی انگلیس را تولید کرده است.

اگرچه تولید برق کم کربن بریتانیا در 10 سال گذشته دو برابر شده و علیرغم رکورد سال 2019، رشد تولید در آخرین سال این دهه به دلیل قطعی های برق نیروگاههای هسته ای قدیمی انگلیس به شدت کاهش یافته است.

Carbon Brief هشدار داد كه این موضوع می تواند پیشرفت را در سالهای آینده آهسته كند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdccisq4.2bqix8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما