تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 81997
سه آلاینده منشا بوی نامطبوع تهران مشخص شد.کارخانه‌های استفاده کننده از سوخت مازوت متهمان اصلی هستند.
سوخت مازوت کارخانه ها عامل اصلی بوی بد تهران
به گزارش زیست آنلاین، جلسه بررسی منبع بوی نامطبوع تهران در استانداری تهران برگزار شد. محسن بندپی، استاندار تهران دراین باره گفت: مقرر شد؛ کارخانه سیمان شهرستان ری از سوخت گاز استفاده کند و مصرف سوخت مازوت متوقف شود.

بندپی گفت: همچنین مقرر شد؛ کارگروه بررسی عوامل ۲۰ گانه منشا بو گزارش خود را طی مدت ۱۰ روز ارائه دهد.

استاندار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران مکلف به خرید دستگاه سنجش گاز شد.‌

وی درباله منشا بو گفت: سه گاز سولفید هیدروژن sh2، دی اکسید گوگردso2 و با احتمال کمتر آمونیاک به عنوان منشا بوی نامطبوع مشخص شده است.

او تصریح کرد: درباره جایگاه دفع زباله آرادکوه نیز شهرداری تهران مکلف شد، نسبت به تاسیس ایستگاه هواشناسی و سنجش غلظت آلاینده‌های گازی در آنجا اقدامات لازم را انجام دهد و برای هدایت ۴۰۰ هزارمتر مکعب آب‌های سطحی که در آن منطقه جمع می‌شود اقدامات لازم صورت گیرد.

وی درباره عوامل این بوی نامطبوع تصریح کرد: متهمین اصلی کارخانه هایی هستند که از سوخت مازوت استفاده می کنند، در شهر ری در ساعتی میزان دی اکسیدگوگرد حدود ۲۰۰ برابر روز قبل بوده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: شرکت گاز مکلف شده است نسبت به تامین سوخت این کارخانه امروز اقدام کند و تا زمانی که از سوخت دیگری استفاده می کند، فعالیتش ممنوع باشد.

وی خبر از حضور یک گروه کارشناسی ژاپنی در آرادکوه برای بررسی منابع بو خبر داد و گفت: اکنون کارشناسان ژاپنی در منطقه درحال بررسی هستند، البته خودمان کارشناسان صاحب نظری داریم که می توانند چنین کاری را انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که به شهرداری تا چه زمانی مهلت داده اید؟ گفت: تا ده رو آینده باید تعیین تکلیف شود.

وی در پاسخ به این سوال که شهردار تهران اعلام کرد اگر باران نمی بارید شهر باید تخلیه می شد؟ گفت: بله تا ساعت دو شب شرایط اینگونه بود.

به گزارش ایلنا، استاندار تهران درباره آمار مراجعه به اورژانس تهران در تهران گفت: میزان مراجعه مردم به اورژانس در تهران۱۴۴۹ نفر بوده است که آمار مراجعین تنفسی۵۲۴ و مراجعین قلبی ۹۲۵ نفر بوده‌است.

https://zistonline.com/vdcd5n0j.yt0fn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما