تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81992
زیست آنلاین: کارشناسان نسبت به نابودی وسیع جنگل ها برای تامین نیاز به گلوله های چوبی به منظور مصرف در زیست توده هشدار می دهند.
تبدیل نیروگاه های زغال سنگ به زیست توده بحران آب و هوا را تشدید می کند
به گزارش زیست آنلاین، برنامه ریزی برای تبدیل نیروگاه های زغال سنگ به زیست توده به منظور سوزاندن گلوله های چوبی به جای زغال سنگ، می تواند به جای مقابله با بحران هوا، آن را تشدید کند و سالانه به اندازه نصف مساحت پارک سیاه آلمان، جنگل ها را نابود می کند.

کارشناسان می گویند یارانه های سنگین در نظر گرفته شده برای کاهش انتشار کربن، می تواند منجر به قطع وسیع درختان شود به طوری که نابودی جنگل های سریعتر از رشد مجدد آن ها خواهد بود.

مجموعه اقلیمی sandbag، دریافت که  10 پروژه بزرگ تبدیل نیروگاه های زغال سنگ به زیست توده در اروپا به تنهایی به 36 میلیون تن گلوله چوبی در هر سال نیاز دارد که برابر با کل تولید جهانی گلوله های چوبی در سال است.

این نیاز باعث می شود که درختان 2،700 کیلومتر مربع جنگل در سال بریده شوند که معادل نیمی از جنگل سیاه در آلمان است.

"چارلز مور"، نویسنده این گزارش می گوید: "بیشتر گلوله های چوبی از ایالات متحده و کانادا وارد می شود که همین موضوع باعث اضافه شدن هزینه های سنگین زیست محیطی در حمل و نقل این گلوله های چوبی از سمت دیگر اقیانوس اطلس می شود".کارشناسان هشدار می دهند تبدیل نیروگاه ها به زیست توده که فنلاند، آلمان و هلند پیشرو در آن هستند، 67 میلیون تن کربن به جو وارد می کند که بعید به نظر می رسد با رشد درختان در مقاطع زمانی مربوط به تحقق اهداف تعیین شده توسط توافق نامه اقلیمی پاریس مجدداً جذب شود. در عوض، این نیروگاه ها کمتر از 2٪ از نیازهای برق اتحادیه اروپا را تولید می کنند که همین مقدار هر ساله توسط مزارع بادی و خورشیدی در اروپا تولید می شوند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcir3av.t1az32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما