تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81984
زیست آنلاین: طولانی ترین گفتگوهای اقلیمی سازمان ملل متحد بالاخره با توافقی حداقلی در مادرید به پایان رسید.
پایان ناامید کننده مذاکرات اقلیمی در مادرید
به گزارش زیست آنلاین، نمایندگان کشورها به توافقی در مورد موضوع اصلی افزایش پاسخ جهانی به مهار کربن رسیدند. همه کشورها باید تا زمان برگزاری کنفرانس سال آینده در گلاسکو، تعهدات جدید آب و هوایی را در دستور کار قرار دهند و اختلافات درباره مسائل دیگر از جمله بازارهای کربن تا جلسه بعدی به تأخیر افتاد.

پس از دو شبانه روز مذاکرات اضافی، نمایندگان سرانجام توافق کردند که برنامه های جدید و بهبود یافته کاهش کربن را تا زمان کنفرانس گلاسکو در سال آینده به کار گیرند. همه طرف ها باید به شکاف بین آنچه که علم برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی می گوید و وضعیت کنونی رسیدگی کنند.
با حمایت اتحادیه اروپا و کشورهای کوچک، طیف وسیعی از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، برزیل، هند و چین با تلاش های بیشتر مخالفت کردند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که از نتیجه این مذاکرات ناامید شده است. وی گفت: جامعه جهانی فرصت مهمی را برای نشان دادن افزایش جاه طلبی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، توافق و تأمین مالی برای مقابله با بحران آب و هوا از دست داد.

طبق اعلام سازمان جهانی هواشناسی، در حال حاضر کره زمین تقریباً یک درجه سانتیگراد گرمتر از زمان شروع انقلاب صنعتی است. 20 سال گرم از زمان ثبت گرما، در 22 سال گذشته رخ داده است و سال های 2015 تا 2018 ، گرمترین سال ها بودند.

این سازمان اعلام کرد در صورت ادامه روند گرم شدن فعلی کره زمین، دمای زمین می تواند تا پایان قرن، 3 تا 5 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcjxheo.uqevozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما