تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81967
زیست آنلاین: پارک انرژی که متشکل از یک یا چند جزیره است قادر خواهد بود برق 10 میلیون خانوار را تأمین کند.
دانمارک قصد دارد جزایر مصنوعی برای مزارع بادی بسازد
به گزارش زیست آنلاین، وزارت آب و هوا و انرژی دانمارک گفته است كه این کشور در حال برنامه ریزی برای ساخت یك یا چند جزیره مصنوعی است كه با توربین های بادی فراساحلی احاطه شده و با ظرفیت 10 گیگاوات، قادر به تأمین برق 10 میلیون خانوار خواهد بود، است.

این کشور که در سال 2018، 41 درصد از انرژی خود را از انرژی بادی تامین کرد که بیشترین مقدار در اروپا بود، هفته گذشته تعهدی را  تصویب کرد که تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به 70 درصد سطح 1990 برساند و تا سال 2050، با برنامه های ۵ ساله، به کربن خنثی دست پیدا کند.

دن یورگنسن، وزیر آب و هوا و انرژی دانمارک گفت پارک جدید که عمدتاً توسط بخش خصوصی و با هزینه حدود 300 میلیارد کرون ساخته می شود، پنج برابر بیشتر از توان کنونی ظرفیت تولید دارد.

وی گفت: اگر بخواهیم از پتانسیل عظیم بادهای فراساحلی استفاده کنیم، باید فناوری های جدیدی بوجود بیاید تا انرژی سبز را به سوخت هواپیماها، کشتی ها و صنعت تبدیل کند.

این وزارتخانه از بودجه سال 2020 خود 65 میلیون کرون را به تحقیق در زمینه ذخیره و تبدیل انرژی وارد شده به پارک بادی جدید به هیدروژن تجدید پذیر اختصاص خواهد داد زیرا انرژی تولید شده توسط همه 6 میلیون شهروند دانمارکی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

هشت حزب از ده حزب در پارلمان دانمارک با این قانون جدید اقلیمی موافقت کرده اند، که علاوه بر تعیین اهداف جدید سختگیرانه در انتشار و ایجاد مکانیزم کنترل دقیق، دولت را موظف می کند هر سال پروژه های مشخصی را در حوزه های مختلف برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ارائه دهد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdca0ona.49n6i15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما