تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81945
زیست آنلاین: مذاکرات اقلیمی COP25 مادرید به دلیل تمرکز بر جزئیات به جای توافق بر کاهش شدید تولید گازهای گلخانه ای، مورد انتقاد قرار گرفته است.
مذاکرات اقلیمی در مادرید در حال شکست است
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان هشدار دادند مذاکرات اقلیمی سازمان ملل برای مقابله با شرایط اضطراری آب و هوا هنوز به مقیاس واقعی بحران نمی پردازد.

در حالی که وزرای عالی رتبه دولت های سراسر جهان برای روزهای پایانی مذاکرات در حال رسیدن به مادرید هستند مذاکرات بر روی برخی از قوانین توافق نامه 2015 پاریس و نحوه اجرایی کردن آن ها متمرکز شده است و مسئله مهمی مانند اینکه جهان به کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه ای نیاز دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

یوهان راک استروم، یکی از دانشمندان تغییرات اقلیمی می گوید ممکن است در این اجلاس آنقدر درگیر مسایل فنی بشویم که اصل موضوع را فراموش کنیم و این عدم تشخیص و فراموشی اضطرار موضوع می تواند باعث نامیدی مردم شود.

کنفرانس سازمان ملل متحد باید کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، که علیرغم هشدارهای مکرر علمی در طی سه دهه و قطعنامه های متعدد توسط دولت ها برای برطرف کردن مشکل، هنوز در حال افزایش است را در دستور کار قرار دهد.

سال آینده سال حقیقت است. سالی که باید قاطعانه به سمت اقتصادی حرکت کنیم که واقعاً شروع به کاهش سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی می کند.

وی گفت که اوضاع به حدی وخیم است که دولت ها باید پروژه های ترکیبی را در دستور کار قرار دهند. چنین پروژه هایی می توانند از ترکیبی از ابزارهای طبیعی و مصنوعی استفاده کنند، مانند بارور کردن ابرها.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcgny97.ak9qt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما