تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81923
مدیرعامل بسیاری از شرکت‌های فناوری آمریکایی از جمله اپل، ادوبی، گوگل، اچ‌پی، مایکروسافت و تسلا، نامه حمایتی از توافق پاریس را امضا کرده‌اند و از ایالات متحده خواسته‌اند که بخشی از این تلاش‌ها برای بررسی تغییرات آب و هوایی در سراسر دنیا باشد.
امضای نامه حمایتی توافق پاریس توسط شرکت های فناوری آمریکایی
به گزارش زیست آنلاین، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ممکن است ایالات متحده را از توافق پاریس خارج کند، اما بخش بزرگی از صنعت فناوری آمریکا می‌خواهد که این کشور با برخی از استثنائات، بر سر این پیمان بماند.

آنها اظهار داشتند که این پیمان بین‌المللی به قدرت رقابت ایالات متحده در رهبری توسعه فناوری‌های سازگار با محیط زیست در آینده کمک خواهد کرد. این شرکت‌ها گفتند که اهداف واضح این توافق به برنامه‌ریزی و نوآوری کمک می‌کند.

با این وجود هنوز آمازون و فیسبوک این نامه را امضا نکرده‌اند. فیسبوک تعهدات نسبتا محکمی در مورد محیط زیست اتخاذ کرده است که قصد دارد تا عملیات‌های اجرایی خود را در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۰ با انرژی‌های تجدیدپذیر انجام دهد.

در عین حال، آمازون امیدوار است نیمی از فعالیت خود را تا سال ۲۰۳۰ از تولید کربن مبرا کند، اما هم منتقدین این شرکت و هم کارمندان آن، آمازون را به دلیل نداشتن یک استراتژی محکم در مورد تغییرات اقلیمی مورد انتقاد قرار می‌دهند. عدم حضور جف بزوس مدیرعامل آمازون در این نامه حمایتی از توافق پاریس نیز به این انتقادات افزوده است.

همچنین قابل توجه است که اغلب شرکت‌های مخابراتی بزرگ آمریکا به حامیان این توافق نپیوسته‌اند. در حالی که شرکت Verizon از توافق پاریس حمایت کرده است، شرکت‌هایAT&T ، Sprint و T-Mobile هنوز این نامه را انضا نکرده‌اند.

امضای این نامه الزام آور نیست و بعید است که کاخ سفید را به تعهد نسبت به توافق پاریس و ماندن در آن ترغیب کند. با این حال روشن می‌کند که شرکت‌های بی‌شماری از این توافق حمایت می‌کنند و در پی داشتن یک تصویر بهتر در اذهان عمومی هستند.

به گزارش انرژی امروز، توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم(UNFCCC) در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود. متن توافق از سوی نمایندگان ۱۹۵ کشور در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد در پاریس مذاکره و با اجماع در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ تصویب شد و در ۲۲ آوریل ۲۰۱۶(روز زمین) در مراسمی در نیویورک برای امضا معرفی شد. تا سال ۲۰۱۷، ۱۹۵ عضو UNFCCC این پیمان را امضا و ۱۴۷ کشور آن را به تصویب مجلس خود رسانده‌اند.

https://zistonline.com/vdcc1oq4.2bqsi8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما