تاریخ انتشار :شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 81899
زیست آنلاین: با افزایش مصرف گوشت گاو در آسیا، تعدادی از تولیدکنندگان استرالیا سعی می کنند گوشت گاو بدون انتشار کربن تولید کنند.
تلاش استرالیا برای تولید گوشت گاو بدون انتشار کربن
به گزارش زیست آنلاین، بخش گوشت گاو استرالیا در تلاش است تا سال 2030 به خنثی سازی کربن برسد، در شرایط کنونی یک مسابقه بین زمان و تاثیرات زیست محیطی فعالیت های صنایع به وجود آمده است.

طبق اعلام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد FAO) ) گاوها 62 درصد از 8.1 گیگاتن تولید گازهای گلخانه ای مربوط به دام را تولید می كنند. این آگاهی باعث شده است که مصرف کنندگان با رفتن به سمت گیاهخواری و حذف پروتئین دامی از رژیم غذایی خود امید بیشتری به کاهش انتشار کربن و جنگل زدایی ناشی از دامداری داشته باشند.

با این حال، سخنگوی گوشت و دام استرالیا MLA) ) خاطرنشان کرد که تغییر عمده در رابطه با مصرف گوشت در آینده نزدیک براساس آنچه در آسیا مشاهده می شود بعید به نظر می رسد.

الن راجرز، مدیر تجارت صنعت آسیای جنوب شرقی، می گوید اکنون برخی اقتصادهای وابسته به گوشت به اوج خود رسیده اند، با وجود کاهش مصرف گوشت هر فرد و کند شدن رشد جمعیت، گوشت گاو هنوز هم در اکثر جوامع جهان به طور جدی در صدر فهرست مواد غذایی قرار دارد. در کل آسیا به طور کلی، مصرف گوشت قرمز به طرز چشمگیری افزایش یافته است. ما می خواهیم برای محصولات استرالیا کیفیت بیشتر از کمیت در رعایت شود و مصرف کنندگان را نیز ترغیب کنیم تا نسبت به آنچه انتخاب می کنند توجه داشته باشند.

اکثر محققان اذعان داشته اند که انتشار کربن ناشی از گاوها تا حد زیادی به علت جنگل زدایی، تخریب مراتع، تامین خوراک آنها و همچنین متانی که خود گاو تولید می کند است.  

همچنین انرژی صرف شده در تولید، حمل و نقل و نگه داری در انبارهای سرد نیز دارای انتشار کربن است. اگرچه صنعت گوشت قرمز استرالیا در دهه 2005 تا 2016 میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را به میزان 57.6 درصد کاهش داده است، اما انتشار مستقیم دامها هنوز هم 10 درصد از ردپای کربن این کشور را به خود اختصاص می دهد.

ون نیوکلند، رئیس برنامه جهانی در DSM، که با صنعت گوشت گاو همکاری می کند اظهار داشت: نشخوارکنندگان، عمدتا گاوها، تقریباً 20 درصد از گازهای متان را در سطح جهان ساطع می کنند. وی گفت: "این مقدار متان تأثیر قابل توجهی در آب و هوا دارد و کاهش انتشار متان جهانی برای کاهش سرعت گرم شدن کره زمین در دهه آینده بسیار مهم است."

منبع : eco-business

https://zistonline.com/vdceov8v.jh8zoi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما